Airbnb przewiduje znaczące odbicie w turystyce
Firma stwierdziła jednocześnie, że jest jeszcze „za wcześnie”, aby przewidzieć, jak biznes będzie się rozwijał w tym roku. Przychody firmy spadły o 30 proc. w zeszłym roku do 3,4 miliarda dolarów, ponieważ ograniczenia związane z COVID-19 powstrzymały wielu przed podróżowaniem.
To i tak lepsze wyniki niż w wielu innych biurach podróży, ponieważ ludzie wsiadali do samochodów i udawali się na dłuższe pobyty w domach prywatnych, co jest podstawą działalności Airbnb.
Wyniki lepsze niż oczekiwano
Firma twierdzi, że odnotowała już mniejszy spadek liczby podróży w tym roku niż w ostatnich trzech miesiącach 2020 r., Kiedy przychody spadły o 22 proc. rok do roku do 859 mln dolarów. To było więcej, niż spodziewało się wielu analityków, biorąc pod uwagę odrodzenie się przypadków COVID-19 i nowe lockdowny w wielu obszarach świata.
„Podróże powracają, a my koncentrujemy się na przygotowaniach do odbicia w podróżach” – powiedział dyrektor generalny Airbnb Brian Chesky. Dodał, że spodziewa się, że w wyniku pandemii pojawią się nowe preferencje dotyczące podróży.
Powiedział, że firma jest optymistyczna, że pobyt w prywatnych domach spodoba się osobom podróżującym, aby zobaczyć się z rodziną i przyjaciółmi. Zasugerował również, że wzorce pracy zdalnej pozwolą ludziom odbywać częstsze wyjazdy weekendowe - a nawet spędzać kilka miesięcy poza domem.
Tak jak było już nigdy nie będzie
„Nie sądzimy, że kiedykolwiek wrócimy do podróży takich jak w 2019 roku. To się zmieni i będzie inaczej” – powiedział Chesky.
Airbnb ostrzegł jednak również, że nadal ma „ograniczone nadzieje na trend wzrostowy w 2021 r. biorąc pod uwagę trudności w określeniu tempa rozpowszechniania szczepionek i związany z tym wpływ na gotowość do podróżowania”.
„W tej chwili nie przedstawiamy prognoz na resztę 2021 rok” – czytamy w komunikacie firmy w jej pierwszej aktualizacji finansowej dla inwestorów od czasu debiutu giełdowego w grudniu. „Podczas pandemii ludzie na całym świecie podróżują lokalnie, ale nie na tyle często, aby udało się nadrobić straty biznesowe spowodowane ograniczeniem turystyki międzynarodowej”.
Airbnb działa w ponad 220 krajach.