Polacy masowo wykupują wczasy all inclusive. Wiadomo, co z cenami
Wakacje w standardzie all inclusive to marzenie wielu Polaków. Po przygodach z ubiegłorocznego sezonu, kiedy to oferty Last Minute nie dawały żadnej gwarancji oszczędności, turyści postanowili skorzystać z oferty First Minute i już teraz rezerwują przyszłoroczne wczasy.
Ogromny wzrost zainteresowania wakacjami all inclusive
Jak informuje „Puls Biznesu”, wszystkie największe biura podróży w Polsce zanotowały wzrost liczby rezerwacji ofert First Minute w porównaniu do zeszłego roku. W zależności o firmy mowa jest o wzroście na poziomie od 16 do nawet 40 proc.
Największy skok zainteresowania odnotowuje biuro Coral Travel, którego oferta składa się przede wszystkim z wyjazdów do Turcji. – Przedsprzedaż lata jest o 40 proc. większa niż w poprzednim roku, a 80 proc., rezerwacji dotyczy Turcji – powiedział w rozmowie z dziennikarzami Kaan Ergun, dyrektor operacyjny biura Coral Travel na Europę Wschodnią.
– Na naszą korzyść działa fakt, że wakacje kupowane teraz kosztują mniej niż Last Minute z minionego lata – przyznał Maciej Szczechura, członek zarządu giełdowego biura Rainbow, które notuje ok. 20-procentowy wzrost liczby rezerwacji w ofercie First Minute.
Tak dużymi wzrostami nie mogą pochwalić się inne duże biura, choć w ich przypadku również widać zwiększenie zainteresowania. Jak poinformował Marcin Dymnicki, prezes TUI Poland, sprzedaż ofert First Minute wzrosła o prawie 20 proc. Itaka notuje natomiast skok na poziomie ok. 16 proc.
Przedstawiciel Coral Travel podkreślił również, że Polacy zdają sobie sprawę, że w ostatnich latach wyjazdy Last Minute były droższe od ofert First Minute, dlatego robią rezerwacje teraz. – W ostatnich dwóch latach ceny wyjazdów rezerwowanych w ostatniej chwili były o wiele wyższe niż we wczesnej sprzedaży, więc rośnie świadomość klientów z korzyści płynących z wczesnej rezerwacji – przekazał Kaan Ergun.
Wakacje all inclusive będą droższe
Niestety, jak podaje „Puls Biznesu”, powołując się na dane Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelData, koszty touroperatorów wzrosły o ok. 270-280 zł. Podczas wyliczeń wzięto pod uwagę rosnącą cenę paliwa lotniczego, a także słabnący kurs złotego. To natomiast przełożyło się na ceny wyjazdów.
Mimo dużego zainteresowania ofertami First Minute, biura podróży podchodzą do przyszłego sezonu ostrożnie. Jak zgodnie przyznają, dopiero na wiosnę będzie możliwe oszacowanie, jak wygląda popyt na przyszłoroczny sezon. Operatorzy widzą również, że sprzedaż zimowych ofert Last Minute nie napawa optymizmem, a to również odbije się na wynikach finansowych operatorów.