Stewardessa zdradziła, o co pytają pasażerowie. Te słowa wywołują irytację

Dodano:
Stewardessa w samolocie Źródło: Unsplash
Podczas 4. Lotniskowych Targów Zawodoznawczych Kraków Airport, które odbyły się 30 marca, mieliśmy okazję poznać wiele ciekawych aspektów z życia osób pracujących w przemyśle lotniczym. Interesującymi faktami podzieliła się z uczestnikami wydarzenia znana stewardessa. Zdradziła m.in. jakich pytań nie lubi słyszeć z ust pasażerów.

W czwartek 30 marca od samego rana mieliśmy okazję przyglądać się wywiadom prowadzonym w ramach 4. Lotniskowych Targów Zawodoznawczych, organizowanych przez Centrum Edukacji Lotniczej Kraków Airport. To jedno z największych wydarzeń tego typu, które pozwala młodym ludziom zgłębić tajniki pracy we wspomnianej branży. Całość skierowana była głównie do uczniów szkół licealnych i techników, którzy dopiero zastanawiają się nad własną ścieżką kariery. W konferencjach jednak udział mógł wziąć każdy, kto, choć w niewielkim stopniu pała miłością do lotnictwa i uwielbia śledzić m.in. informacje o ciekawych lotach i nowych połączeniach.

Naszą uwagę szczególnie przykuła rozmowa ze znaną stewardessą Wiolettą Kubas. Szefowa personelu pokładowego linii lotniczych Wizz Air podzieliła się wieloma istotnymi kwestiami związanymi z pracą w jej zawodzie. Jedną z ciekawostek była opowieść o tym, jakich pytań nie lubi słyszeć od pasażerów na pokładzie. Zdradzamy, co ją irytuję.

Tych pytań stewardessa nie lubi słyszeć w samolocie

Wspomniana stewardessa Wioletta Kubas znana jest wielu osobom, które na co dzień interesują się podróżami i lotnictwem. Możemy obserwować ją m.in. na Tik Toku pod pseudonimem Stewardessa Wiola. Jej profil na co dzień śledzi ponad 257 tysięcy osób, a wszystko dlatego, że można odkryć tam wiele faktów związanych z lotnictwem. Ponadto na wspomnianym koncie nie brakuje akcentów humorystycznych. Właśnie z tą pracownicą linii Wizz Air rozmawiała osoba prowadząca Targi Zawodoznawcze w Krakowie. Odpowiedź na jedno z pytań może dać do myślenia niektórym pasażerom.

Okazuje się, że są takie pytania, których stewardessy nie lubią słyszeć od pasażerów. Jednym z irytujących jest to, które pojawia się w sezonie jesienno-zimowym. Niektóre osoby chcą wiedzieć, dlaczego samolot jest myty przed odlotem pomimo tego, że nie widać, aby był brudny. Pytanie wynika z braku wiedzy na temat podstawowych zasad bezpieczeństwa i obowiązujących norm. Okazuje się, że przed lotami odbywa się tzw. odladzanie, które musi być przeprowadzone za każdym razem i nie ma związku z czystością.

Kolejnym drażliwym pytaniem jest to dotyczące rzek. Okazuje się, że pasażerowie podczas lotu często pytają stewardessy, o nazwy zbiorników wodnych, nad którymi lecą. Kobieta zwróciła uwagę, że nie zawsze jest w stanie odpowiedzieć, bo najzwyczajniej trudno zapamiętać nazwy wszystkich rzek świata.

To zachowanie w samolocie to denerwujący klasyk

Gościni targów wspomniała o jeszcze jednej ważnej kwestii. Stewardessy nie przepadają za częstymi pytaniami dotyczącymi godzin odlotu. Zdradziła, że często nie jest w stanie precyzyjnie na nie odpowiedzieć, bo w niektórych sytuacjach opóźnienia wynikają ze złożonych przyczyn. O dokładnej godzinie odlotu decydują m.in. różnego typu zgody, to czy udało się zebrać wymagane dokumenty, warunki atmosferyczne i wiele innych.

Poza kłopotliwymi pytaniami dowiedzieliśmy się, że na pokładach samolotów można spotkać się z bardzo nieodpowiedzialnymi zachowaniami pasażerów. Do najgorszych należy wsiadanie na pokład pod wpływem alkoholu. Pani Wioletta jako przykład podała historię mężczyzny, który chciał otworzyć drzwi podczas gdy samolot był w górze, ponieważ nudziła go podróż i... zamierzał wysiąść – pasażer był oczywiście pijany.

Najtrudniejszy element pracy stewardessy to kontakt z ludźmi

Wspomniana stewardessa podczas rozmowy z prowadzącą udzielała odpowiedzi na wiele innych ważnych kwestii. Zdradzała m.in. co zrobić, by spróbować swoich sił na podobnym stanowisku, oraz dzieliła się informacjami na temat największych trudności w swojej pracy. Zaliczyła do nich kontakt z drugim człowiekiem.

Okazuje się, że podobnie jak w wielu innych branżach, gdzie niezbędna jest rozmowa z klientami bądź pasażerami, trzeba uzbroić się w cierpliwość, wyrozumiałość, a także cechować się dużym poziomem tolerancji. Zadaniem stewardessy jest również trzymanie nerwów na wodzy i uspokajanie innych w trudnych sytuacjach. Trzeba pamiętać o tym, że musimy umieć udzielać pierwszej pomocy, a komunikatywny język angielski to prawdziwe must have w codziennej pracy.

Źródło: Wprost
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...