Na co narzekają Polacy na wakacjach? Jeden z punktów zaskakuje
Od początku roku polscy internauci napisali aż 55 tys. recenzji obiektów hotelowych, głównie tych położonych w Polsce. Wbrew temu, czego można by się spodziewać, najczęściej krytykowanym aspektem pobytów nie są wcale ceny. W kwestii tej przodują głównie hotelowe śniadania, obsługa i… baseny. Niechęć może też budzić obecność niemieckich turystów.
Nie oznacza to jednak, że Polacy nie dostrzegają plusów na urlopach. Chętnie chwalą dobrą lokalizację hoteli, wysoki standard pokoju czy obecność atrakcji dla najmłodszych.
Na co Polacy narzekają na wakacjach?
Według danych CBOS w tym roku turystyczne plany wyjazdowe na co najmniej dwa dni zadeklarowała ponad połowa Polaków, z czego 84 proc. zaplanowało urlop na terenie kraju. Udany wypoczynek w dużym stopniu zależy od warunków pobytu, dlatego SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, sprawdziła, na co polscy internauci zwracają uwagę w hotelach. Co takiego chwalą, a co krytykują? Niektóre punkty mogą zaskoczyć.
Analizie poddano aż 55 tys. recenzji obiektów hotelowych, które Polacy zamieścili w internecie tylko w 2023 r. Co najważniejsze, aż 28 tys. było pozytywnych, a tylko 7 tys. negatywnych. Pozostałe były neutralne. Recenzje są zamieszczane przede wszystkim na portalach typu Booking.com oraz na Google Maps. Ok. 80 proc. dotyczy obiektów położonych w Polsce, a pozostałe ok. 20 proc. zagranicznych – głównie w Grecji i Egipcie.
Co nie odpowiada polskim turystom na urlopach? Okazuje się, że nie przeszkadzają im wcale tak bardzo wysokie ceny pobytu – te znalazły się dopiero na czwartej pozycji wśród najczęściej krytykowanych elementów. Pierwsze miejsce zajęły hotelowe śniadania. Urlopowicze krytykowali pory podawania posiłków, wybór jedzenia, jego jakość czy obecność mrówek na talerzach. „Bardzo często dostaje się taniej wędlinie i parówkom” – mówi Martyna Knitter, Senior Product Managerw SentiOne.
Kolejnym punktem najczęściej krytykowanym przez polskich turystów jest obsługa. Polacy zwracają uwagę na to, że ktoś jest niemiły, ale też niekompetentny, powolny, a także na to, że nie odpowiada na maile i telefony.
Na trzecim miejscu znalazły się hotelowe baseny. Goście narzekają przede wszystkim na zimną wodę, brud i brak remontów, godziny dostępności czy dodawanie do wody zbyt wielu chemikaliów.
Nasi rodacy narzekają również na... innych ludzi. Niechętnie przebywają w jednym miejscu z niemieckimi turystami, a do tego zwracają uwagę na obecność bawiających się i biegających dzieci oraz na całonocne imprezy w hotelu.
Za co Polacy cenią sobie obiekty noclegowe?
Dla polski turystów najważniejsza jest lokalizacja. Chociaż dla każdego oznacza ona co innego. Najlepiej, by hotel był położony jednocześnie w centrum, blisko plaży, dworca, restauracji i innych atrakcji. Goście cenią sobie też urokliwe uliczki i zadbaną, spokojną okolicę – za te walory chwalą np. nadmorskie Darłówko.
W drugiej kolejności zwracają uwagę na standard pokoju, przede wszystkim czystość, ciszę, widok z okna oraz wyposażenie, takie jak np. lodówka czy czajnik. Na trzecim miejscu wśród zalet obiektów hotelowych najczęściej wymieniane są atrakcje dla dzieci – takie jak sale zabaw czy basen, chociaż czasem do wzbudzenia zachwytu najmłodszych – i, co za tym idzie, zadowolenia rodziców – wystarczy nawet łóżko piętrowe czy akwarium przy recepcji.
A wy co o tym sądzicie?
Ceny na wakacjach cię zaskoczyły? Lot był opóźniony albo go odwołano? Wakacyjny kraj pozytywnie cię zaskoczył albo rozczarował?
Podziel się swoją historią i napisz do nas na podroze@wprost.pl