Kryzys taniej linii. 1000 lotów odwołanych i chaos na lotniskach

Dodano:
Pasażerowie na lotnisku w Nowym Delhi Źródło: Shutterstock / Mass Footage Fast Track
Najpopularniejsze indyjskie linie lotnicze odwołały 1000 lotów od wtorku. Piątek to już czwarty dzień kryzysu wywołanego przez nowe przepisy.

Tania indyjska linii IndiGo niedawno musiała odwołać część połączeń przez pył wulkaniczny po erupcji Hayli Gubbi. Teraz mierzy się z dużo poważniejszym problemem – niedoborem pracowników. Największy indyjski przewoźnik od wtorku odwołał 1000 lotów krajowych, co w najbardziej zaludnionym kraju świata generuje spore problemy dla pasażerów.

IndiGo odwołuje 1000 lotów

Hindustan Times informuje, że tylko w piątek odwołano już 500 lotów tej linii, w tym wszystkie z Nowego Delhi, do 23:59. Sfrustrowani pasażerowie utknęli na lotniskach i kłócili się z obsługą, co widać na filmach w mediach społecznościowych. Skarżyli się, że ceny biletów w innych liniach poszły w górę nawet trzykrotnie.

W Hajdarabadzie jedna z pasażerek twierdziła, że przyjechała na lotnisko o 5 rano. Personel poinformował ją o odwołaniu lotu i odesłał do domu. W domu odebrała telefon od personelu spod bramki z pytaniem, gdzie jest i że samolot jednak odleci.

Problemy pojawiły się w związku z wymogami dotyczącymi przestrzegania warunków pracy. Linia zmaga się z niedoborami pilotów od 1 listopada. Na mocy nowych przepisów dotyczących limitu czasu służby w locie (Flight Duty Time Limitation) liczba godzin lotów jest ograniczona, zalecany jest też dłuższy wypoczynek.

IndiGo apeluje o złagodzenie niektórych przepisów ograniczających godziny pracy pilotów w nocy.

Kolejne problemy w grudniu

Linia ma ponad 60 proc. udziału w indyjskim rynku krajowym. W czwartek poinformowała organ regulacyjny DGCA, że w pełni przywróci działalność do 10 lutego. Ta zapowiedź wywołała niepokój wśród osób, które zaplanowały podróże na kolejne dwa miesiące. IndiGo poinformowała regulatora lotniczego, że do 8 grudnia można spodziewać się kolejnych odwołanych lotów.

Już w czwartek linie przeprosiły za wszystkie niedogodności. „Składamy szczere przeprosiny wszystkim naszym klientom i interesariuszom z branży, których dotyczą te wydarzenia” – czytamy na X.

Źródło: Wprost / Hindustan Times, Reuters, BBC
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...