W których pociągach nie ma WARS-a? Na tych trasach podróżni nie zamówią posiłku
Popularne wagony gastronomiczne WARS to duże udogodnienie dla pasażerów polskich pociągów. Niestety, to rozwiązanie nie jest dostępne na wszystkich trasach przewoźnika PKP Intercity. Wyjaśniamy, w których składach możemy spodziewać się możliwości zakupienia posiłku na pokładzie. Wszystko zależy od rodzaju pociągu, a także długości oferowanej trasy.
WARS-y w pociągach PKP Intercity
Sprawa z WARS-ami, czyli wagonami restauracyjnymi, w których przy stoliku możemy zjeść posiłek czy napić się kawy nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Nie wszystkie pociągi w Polsce oferują to popularne udogodnienie, co może doprowadzić do niekomfortowej podróży, jeżeli przed wyjazdem nie zaopatrzyliśmy się w suchy prowiant. Polskie Koleje Państwowe zapewniają, że wagony restauracyjne znajdują się we wszystkich pociągach oznaczonych jako EIC i EIP (Ekspress Intercity oraz Pendolino), jednak ich cena jest znacząco wyższa od pozostałych składów w ofercie przewoźnika. Czy wagony gastronomiczne znajdziemy także w pociągach Intercity i TLK?
Pociągi bez wagonu restauracyjnego
Aktualną listę pociągów PKP oferujących usługi gastronomiczne w wagonie restauracyjnym możemy znaleźć w aplikacji na telefon mWARS. Obecnie znajduje się w niej kilkadziesiąt pozycji, które są na bieżąco aktualizowane. Najczęściej WARS-ów pozbawione są pociągi podróżujące na krótkich trasach, nie znajdziemy ich także w pociągach typu TLK (Tanie Linie Kolejowe – dawniej znane jako pociągi osobowe) obsługujących trasy nocne i dalekobieżne. Ponieważ dostępność WARS-ów może się zmieniać, warto sprawdzić, czy nasza trasa obejmuje to udogodnienie jeszcze podczas zakupem biletu. Informacje na ten temat znajdziemy po wybraniu danego połączenia – obok godziny odjazdu na stronie internetowej wyświetli się ikonka z nożem i widelcem. W pociągach, w których nie jest dostępny WARS, przewoźnik bardzo często oferuje możliwość skorzystania z ograniczonej oferty wózka minibaru.
Niestety, może okazać się, że nawet jeśli przewoźnik zapewnił nas o dostępności wagonu restauracyjnego, z powodu wysokiego zapotrzebowania, zdecyduje się zrezygnować z tej usługi, doczepiając skład z miejscami siedzącymi. W takiej sytuacji możemy złożyć reklamację na stronie PKP Intercity z powodu niedotrzymania umowy przejazdu i braku wystarczającego komfortu podróży.