W których pociągach nie ma WARS-a? Na tych trasach podróżni nie zamówią posiłku

W których pociągach nie ma WARS-a? Na tych trasach podróżni nie zamówią posiłku

Dodano: 
Pociągi na stacji, zdjęcie ilustracyjne
Pociągi na stacji, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Shutterstock / Wojciech Wrzesien
Nie we wszystkich pociągach PKP Intercity znajdziemy wagon gastronomiczny. Zdradzamy, na których trasach tego udogonienia może zabraknąć.

Popularne wagony gastronomiczne WARS to duże udogodnienie dla pasażerów polskich pociągów. Niestety, to rozwiązanie nie jest dostępne na wszystkich trasach przewoźnika PKP Intercity. Wyjaśniamy, w których składach możemy spodziewać się możliwości zakupienia posiłku na pokładzie. Wszystko zależy od rodzaju pociągu, a także długości oferowanej trasy.

WARS-y w pociągach PKP Intercity

Sprawa z WARS-ami, czyli wagonami restauracyjnymi, w których przy stoliku możemy zjeść posiłek czy napić się kawy nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Nie wszystkie pociągi w Polsce oferują to popularne udogodnienie, co może doprowadzić do niekomfortowej podróży, jeżeli przed wyjazdem nie zaopatrzyliśmy się w suchy prowiant. Polskie Koleje Państwowe zapewniają, że wagony restauracyjne znajdują się we wszystkich pociągach oznaczonych jako EIC i EIP (Ekspress Intercity oraz Pendolino), jednak ich cena jest znacząco wyższa od pozostałych składów w ofercie przewoźnika. Czy wagony gastronomiczne znajdziemy także w pociągach Intercity i TLK?

Pociągi bez wagonu restauracyjnego

Aktualną listę pociągów PKP oferujących usługi gastronomiczne w wagonie restauracyjnym możemy znaleźć w aplikacji na telefon mWARS. Obecnie znajduje się w niej kilkadziesiąt pozycji, które są na bieżąco aktualizowane. Najczęściej WARS-ów pozbawione są pociągi podróżujące na krótkich trasach, nie znajdziemy ich także w pociągach typu TLK (Tanie Linie Kolejowe – dawniej znane jako pociągi osobowe) obsługujących trasy nocne i dalekobieżne. Ponieważ dostępność WARS-ów może się zmieniać, warto sprawdzić, czy nasza trasa obejmuje to udogodnienie jeszcze podczas zakupem biletu. Informacje na ten temat znajdziemy po wybraniu danego połączenia – obok godziny odjazdu na stronie internetowej wyświetli się ikonka z nożem i widelcem. W pociągach, w których nie jest dostępny WARS, przewoźnik bardzo często oferuje możliwość skorzystania z ograniczonej oferty wózka minibaru.

Niestety, może okazać się, że nawet jeśli przewoźnik zapewnił nas o dostępności wagonu restauracyjnego, z powodu wysokiego zapotrzebowania, zdecyduje się zrezygnować z tej usługi, doczepiając skład z miejscami siedzącymi. W takiej sytuacji możemy złożyć reklamację na stronie PKP Intercity z powodu niedotrzymania umowy przejazdu i braku wystarczającego komfortu podróży.

Czytaj też:
Nowe połączenia do polskich miast. Podróż zrealizujesz w rekordowym czasie
Czytaj też:
Ważna informacja dla emerytów i seniorów. Chodzi o przejazdy PKP

Opracowała:
Źródło: intercity.pl