To koniec polskiego biura podróży? „Nie jest w stanie wywiązać się z umów”

Dodano:
Plaża w Batumi Źródło: Shutterstock / vvoe
Biuro podróży Tamada Tour zgłosiło oświadczenie o niewypłacalności. Poszkodowani klienci powinni skontaktować się z ubezpieczycielem.

Klienci tego biura podróży mogą mieć poważne kłopoty. Specjalizująca się w wyprawach po Gruzji firma Tamada Tour z siedzibą w województwie mazowieckim złożyła oświadczenie o niewypłacalności. Właściciele zakładają więc, że nie są w stanie ani wywiązać się z umów z turystami, ani zwrócić im pieniędzy za już wykupione wycieczki. Strona internetowa biura nie działa już od jakiegoś czasu. Istnieją jednak sposoby, by poszkodowani mogli dochodzić swoich praw.

Poważne kłopoty polskiego biura podróży

Czy to koniec biura podróży Tamada Tour z Zalesia Górnego? Wszystko wskazuje na to, że to nie przejściowy kryzys, a tak jak w przypadku FTI Group, poważne kłopoty. Jak informuje TVN24, 15 listopada do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego wpłynęło oświadczenie o niewypłacalności biura, które do tej pory zachwycało swoich klientów szytymi na miarę wyprawami do m.in. Gruzji, Azerbejdżanu, Armenii, Australii i Nowej Zelandii. Z treści wniosku wynika, że firma „nie jest w stanie wywiązać się z zawartych umów z podróżnymi” ani zapewnić im nawet części wpłaconych środków. Kontakt z biurem może być obecnie utrudniony – niedostępna jest strona internetowa, na której można jednak przeczytać o planowanym powrocie do działalności.

Jak odzyskać swoje pieniądze?

Klienci, którzy planowali skorzystać z usług Tamada Tour i wpłacili już pieniądze na poczet wybranej wycieczki, mogą rozpocząć starania o zwrot środków. „Osoby, które zawarły umowę o imprezę turystyczną z Tamada Tour, powinny skontaktować się z firmą Signal Iduna. Jest to ubezpieczyciel, który udzielił firmie Tamada Tour gwarancji ubezpieczeniowej” – pisze TVN24. Roszczenia mogą być składane zarówno poszkodowani podróżni jak i agenci reprezentujący turystów. Signal Iduna może nie mieć jednak wystarczających środków, by pokryć wszystkie zwroty. Ubezpieczyciel będzie odpowiadać na roszczenia do kwoty, na którą została wystawiona gwarancja. „Jeśli okaże się ona niewystarczająca, pozostałe środki wypłaci Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG)” -czytamy. Aby otrzymać zwrot, do wniosku należy dołączyć kopię umowy udziału w wykupionej imprezie oraz dowód wpłaty na rzecz organizatora.

Źródło: tvn24.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...