To najdłuższa linia tramwajowa w Warszawie. Podróż zajmuje ponad godzinę
Polacy chętnie korzystają z tramwajów. Dla jednych są one codziennym środkiem komunikacji, dla innych lokalną atrakcją – jeśli bywają w dużych miastach tylko od czasu do czasu. Niektóre są wyjątkowe lub zmieniają się w określonych okresach w roku. Przykładowo w walentynki w Warszawie można liczyć na specjalny wagon dla zakochanych. Ciekawe tramwaje znajdziemy też za granicą. W Belgii skorzystamy z najdłuższej trasy tramwajowej na świecie, a podczas jazdy turyści mogą liczyć na bliskość morza, które widać przez okna niemal cały czas. Okazuje się, że stolica Polski też ma pojazd, który pokonuje rekordową odległość.
Najdłuższa linia tramwajowa w Warszawie
Powstała niemal 116 lat temu i istnieje do dziś. Oczywiście przez cały ten czas była regularnie rozbudowywana i ulepszana. Mowa o linii tramwajowej numer 17, której w Warszawie nie dorównuje żadna inna. Jej trasa ciągnie się od stacji PKP na Służewiec aż do Winnicy na Białołęce. Do tego przebiega przez takie dzielnice jak Mokotów, Śródmieście, Wola i Żoliborz. Dodatkową atrakcją podczas podróży, jest przejazd przez most Marii Skłodowskiej-Curie nazywany Północnym.
Długość trasy wynosi 23,4 km. W trakcie tej drogi, tramwaj zatrzymuje się aż na 49 przystankach, a czas podróży z jednego końca miasta na drugi wynosi około 66 minut. Co ciekawe mieszkańcy korzystają z tego połączenia bardzo często, podobnie jak z wielu innych. Okazuje się, że mimo iż w Warszawie mamy dostęp do szybszego metra, wielu osobom wygodniej i bliżej jest dotrzeć na przystanki tramwajowe.
Polacy uwielbiają tramwaje
Jak podają Tramwaje Warszawskie, tylko w 2024 r. ich wagony przewiozły 252 397 918 pasażerów. Zauważają, że to jak jakby każdy mieszkaniec Polski przejechał się tramwajem prawie 7 razy. Ponadto codziennie z tramwajów korzystało średnio ponad 691 tysięcy osób. „To więcej niż liczba mieszkańców Gdańska” – podkreślają przedstawiciele tego środka transportu w stolicy.
Obecnie w Warszawie jest 22 linii tramwajowych. Tramwaje Warszawskie planują budowę nowych m.in. na Dworzec Zachodni, Stegny i Rakowieckiej. W stolicy znajdziemy też największą flotą tramwajów niskopodłogowych w Polsce. Pierwsza linia była tramwajem konnym i została uruchomiona w 1866 roku.