To ulubiony wakacyjny kierunek Polaków. Wygrywa w każdej grupie turystów
Jeden kierunek wakacyjny wygrywa wśród Polaków w każdej grupie turystów i na wszystkich lotniskach. Nie ważne czy mówimy o parach, rodzinach 2+1 czy nawet 2+2. Na przeszkodzie, by go wybrać, nie stoją ceny, ani podróż samolotem. Jeździmy tam, by cieszyć się zupełnie innym klimatem niż w naszym kraju, a także bardziej egzotycznymi widokami. Znamy listę TOP wyborów.
Ulubione kierunki Polaków na wakacje
Eksperci z portalu Wakacje.pl zbadali, które kierunki wybieramy jeśli chodzi o wyjazdy zorganizowane w ramach biur podróży. To popularna forma wypoczynku, zwłaszcza wśród tych, którzy nie lubią zajmować się samodzielnym wyszukiwaniem lotów czy noclegów za granicą.
Z najnowszego raportu wyciągnięto wiele ciekawych wniosków. Jeden z nich dotyczy właśnie ulubionych kierunków na wakacje. Na liście nie ma wielkich zaskoczeń, cały czas królują kolejno: Turcja, Grecja i Egipt. Dopiero za nimi w pierwszej piątce plasują się Tunezja i Hiszpania.
Region, który wygrywa to Antalya, czyli Riwiera Turecka. Tuż za nią znajdują się egipskie Hurghada i Marsa Alam. Co to oznacza? Wygląda na to, że uwielbiamy gorące miejsca i te, w których latem pogoda jest niemal gwarantowana. Tego samego nie możemy powiedzieć w przypadku wakacji nad Bałtykiem.
Wakacje.pl zauważa także, że w sezonie dominują pobyty tygodniowe, na które, jak dotąd, zdecydowało się prawie 70 proc. klientów. Jeśli chodzi o typ wyżywienia, preferujemy all inclusive (89 proc.).
Nie przeszkadzają nam ceny
Polacy masowo decydują się na Turcję, nawet jeśli muszą zapłacić sporo. Średnia cena wakacyjnego pobytu dla grupy 2+2 w tym kraju wynosi aż 12 470 zł. W przypadku grup 2+1 jest to 9959 zł, a przy dwóch osobach 7265 zł. Z raportu Wakacje.pl wynika też, że wyjazdy planujemy z wyprzedzeniem. Odsetek rezerwacji na lato dokonanych na ponad 3 miesiące przed wylotem wzrósł o prawie 23 pkt. proc. rok do roku.
„Polacy są gotowi, by zamawiać wyjazdy z dużym wyprzedzeniem, bo wiedzą, że to świetny sposób na zaoszczędzenie pieniędzy. Z jednej strony w okresie przedsprzedaży rabaty sięgają 40 proc., z drugiej, w tym czasie wybór jest największy, łatwiej więc dopasować ofertę do swoich potrzeb i założeń budżetowych” – przekazuje Dominik Miłowski, wiceprezes ds. produktu w Wakacje.pl.