LOT reaguje na epidemię koronawirusa. Ważna informację dla osób, które wykupiły bilet do Pekinu

LOT reaguje na epidemię koronawirusa. Ważna informację dla osób, które wykupiły bilet do Pekinu

Dodano: 
Dreamliner PLL LOT
Dreamliner PLL LOTŹródło:Shutterstock / Grand Warszawski
Rzecznik spółki PLL LOT Michał Czernicki poinformował, że pasażerowie podróżujący do Pekinu mogą zmienić termin rejsu lub ubiegać się o zwrot kosztów biletu. Dotyczy to pasażerów, którzy zakupili bilet na lot do Chin przed 27 stycznia br. z terminem podróży od 22 stycznia do końca lutego 2020 roku.

Podróżni LOT-u mogą zmienić termin rejsu do Chin w miarę dostępnych miejsc, czy też ubiegać się o zwrot kosztów biletu. Ze wskazanej możliwości mogą skorzystać pasażerowie planujący podróż do obu lotnisk w Pekinie w terminie 22 stycznia do 29 luty 2020 r. na biletach polskiego przewoźnika (z numerem biletu zaczynającym się od 080), które zostały zakupione przed 27 stycznia 2020 roku” – poinformował p.o. rzecznika spółki Michał Czernicki.

Wszystko to w związku z szybkim rozwojem epidemii z Wuhan, która panuje w Chinach. Ponadto polska spółka zapewnia, że bardzo poważnie podchodzi do kwestii bezpieczeństwa swoich pasażerów.

„Na bieżąco monitorujemy sytuację epidemiologiczną na świecie, także podczas rejsów wykonywanych w rejonie azjatyckim. Zwracamy szczególną uwagę na ewentualne objawy chorobowe u pasażerów nie tylko na lotniskach, ale także na pokładach naszych samolotów. Wszelkie wątpliwości oraz podejrzenia zachorowania przekazujemy niezwłocznie służbom lotniska docelowego, które po wylądowaniu wdrażają odpowiednie procedury” – podkreślił Czarnecki cytowany przez portal rynek-lotniczy.pl.

LOT nie jest jedyna linia na świecie, która wprowadziła podobne rozwiązanie dla pasażerów, którzy obawiają się odbyć zaplanowaną wcześniej podróż do Chin. Podobne rozwiązania w związku na epidemię koronawirusa wprowadziły m.in. British Airways, Fiński Finnair, KLM filipińskie linie lotnicze: Philippine Airlines i Cebu Pacific, czy amerykańscy przewoźnicy tacy jak American Airlines, Delta Air Lines i United Airlines.

Czytaj też:
Podejrzenie koronawirusa w Polsce. Pacjent przyjechał z Chin