Vouchery zostały wprowadzone do oferty LOT-u w marcu tego roku i szybko stały się najbardziej efektywnym narzędziem w zarządzaniu rezerwacją w czasie pandemii. Według danych narodowego przewoźnika do połowy października wystawionych zostało już ponad 85 tysięcy elektronicznych dokumentów, które umożliwiają pasażerom ponowne wykorzystanie środków za połączenia odwołane w okresie zawieszenia ruchu lotniczego oraz w wyniku obostrzeń epidemicznych wprowadzonych w Polsce i krajach docelowych.
Teraz spółka zdecydowała o przedłużeniu ważności voucherów z 12 do 24 miesięcy. Dotyczy to również dokumentów, które zostały wystawione od marca do października tego roku. Ponadto, w momencie realizacji vouchera, pasażerowie mogą wybrać nowy termin lotu w ramach całej siatki połączeń, dostępnej przez 12 kolejnych miesięcy. Tym samym zyskują nawet 3 lata na realizację swojej podróży.
– Rozumiemy niepewność i obawy pasażerów związane z tegorocznymi wyjazdami, dlatego zdecydowaliśmy się przedłużyć ważność wszystkich voucherów aż do 24 miesięcy – powiedział Krzysztof Moczulski, rzecznik prasowy LOT-u. Jak dodał, zmiana zostanie dokonana automatycznie, nie wymaga więc żadnych dodatkowych działań po stronie naszych klientów. – Wierzymy, że pozwoli to pasażerom z większym spokojem planować swoją podróż, choćby w okresie przyszłych wakacji. Zwłaszcza że liczne badania potwierdziły, że samolot pozostaje najbezpieczniejszym środkiem transportu w dobie pandemii – podkreślił.
Przewoźnik przypomina, że elektroniczny dokument można także wykorzystać na usługi dodatkowe, takie jak bagaż, posiłek, upgrade klasy rezerwacji czy wybór miejsca. Vouchery można także łączyć w ramach jednej rezerwacji, a niewykorzystane środki są zwracane w postaci nowego vouchera. Dokument można też przepisać na inną osobę za pośrednictwem Contact Center LOT. Za wystawienie i realizację elektronicznych voucherów, LOT nie pobiera żadnych opłat manipulacyjnych.
Większa elastyczność w planowaniu podróży z LOT-em
Wydłużenie ważności voucherów to jedno z wielu udogodnień dla pasażerów, wprowadzonych przez LOT w ostatnim czasie. We wrześniu LOT zniósł dodatkowe opłaty za modyfikacje rezerwacji. Dzięki temu pasażerowie mają możliwość dowolną liczbę razy, bezpłatnie zmienić datę i kierunek swojego lotu. Oferta dotyczy biletów zakupionych w okresie od 10 września do 31 grudnia tego roku na wszystkie połączenia LOT-u, w każdej dostępnej taryfie, w tym również najtańszej opcji Saver.
Nadal dostępne są również wprowadzone w czerwcu tego roku taryfy Flex Plus, pozwalające na wymianę, zwrot lub przepisanie biletów na inną osobę na preferencyjnych warunkach lub rezygnację z podróży do 24h od momentu zakupu biletu. Zmianie taryfowej towarzyszyło wprowadzenie opcji Time2think, czyli rezerwacji biletu w określonej cenie na 72h.
Od początku pandemii Polskie Linie Lotnicze LOT, podobnie jak inni światowi przewoźnicy, zawieszają wiele połączeń z powodu pandemii.
Czytaj też:
Rekordowy ładunek w historii PLL LOTCzytaj też:
LOT wprowadza darmową usługę. Świetna wiadomość dla pasażerów!