Jak wiedzą wszyscy, którzy w ciągu ostatniego roku podróżowali wspólnie z PKP Intercity, w trakcie pandemii koronawirusa zmieniły się zasady kupowania biletów. Pasażerowie w momencie wejścia do pociągu muszą posiadać już opłacone dokumenty przejazdu, kupione w kasie lub przez internet. U konduktora można nabyć je wyjątkowo, tylko jeżeli na naszej początkowej stacji nie działa punkt sprzedaży biletów. W przypadku braku biletów, narażamy się obecnie na dotkliwe kary finansowe.
Czasem jednak biletu przez sieć po prostu nie da się kupić. Taka sytuacja miała miejsce w niedzielę 21 lutego, kiedy to zawiódł system sprzedaży biletów online na stronach internetowych PKP Intercity. Klienci od rana zgłaszali problemy: nie można było m.in. sprawdzić cen biletów, a czasami nawet w ogóle ich kupić. Nie działał też system wyboru miejsc.
Alternatywne formy kupienia biletów PKP
W rozmowie z Polsatnews.pl rzeczniczka PKP Intercity potwierdziła wystąpienie awarii. – Problemy są związane m.in. z dużym zainteresowaniem z zakupem biletów. Jeśli pasażerowie nie mogą kupić ich przez stronę, zachęcamy do skorzystania z aplikacji mobilnych. Bilety są dostępne w aplikacji SkyCash, także te zakupione wcześniej – mówiła Katarzyna Grzduk. Podobny komunikat pojawił się na Twitterze. Tam jednak polecano stronę internetową bilkom.pl.
Czytaj też:
Maszynista skazany za śmiertelne potrącenie kobiety. „Wyrok jest skandaliczny”