Komfortowa podróż bez stresu dzięki dodatkowym usługom PLL LOT
Artykuł sponsorowany

Komfortowa podróż bez stresu dzięki dodatkowym usługom PLL LOT

Dodano: 
Podróż lotnicza, zdjęcie ilustracyjne
Podróż lotnicza, zdjęcie ilustracyjneŹródło:Pixabay / JoshuaWoroniecki
Kije golfowe lub narty w bagażu? Zbyt ciężka walizka? Pies w podróży? Długie oczekiwanie na tranzyt? Posiłek dla diabetyka podczas lotu? PLL LOT nie daje się zaskoczyć szczególnym wymaganiom podróżnych i zaspokaja ich potrzeby, oferując całą gamę usług dodatkowych. Dzięki nim nawet najdłuższa podróż będzie przyjemna i bezstresowa.

Doświadczeni podróżni cenią sobie komfort podróżowania. Dlatego wybierając oferty, starają się znaleźć takie, które sprawią, że sama podróż będzie przebiegła maksymalnie szybko, sprawnie i w możliwie najlepszych warunkach. Bez przeszkód i niepotrzebnego stresu, bo już sama podróż nim jest. Jak można sobie zapewnić spokojną, miłą i bezstresową podróż? Warto skorzystać z usług PLL LOT, który zapewnia bogaty wachlarz usług ponadstandardowych. Zaspokoją one potrzeby i wymagania klientów i pozwolą zminimalizować stres związany z podróżą. Bo każda podróż powinna być tylko przyjemnością.

Bez ograniczeń przy pakowaniu

Pakowanie przed podróżą to dodatkowy problem, bo przecież ograniczają nas limity wagowe bagażu. Co zabrać, a co zostawić, żeby nie zapłacić fortuny za nadbagaż? Pytanie szczególnie ważne i mające swoją cenę dla tych, którzy wybierają się na więcej niż kilka dni, z liczną rodziną, dziećmi czy osobami starszymi.

Stres związany z bagażem można ograniczyć zawczasu, decydując się na usługęMój Dodatkowy Bagaż w PLL LOT. Dzięki wcześniejszej rezerwacji można oszczędzić 20 proc. ceny. Dla rejsów międzynarodowych oraz krajowych z usługi Mój Dodatkowy Bagaż można skorzystać do 12 godzin przed planowaną podróżą, a dla międzykontynentalnych – do 24 godzin przed wylotem. Usługę można zamówić na stronie PLL LOT, LOT contact center, w biurach własnych LOT oraz u agentów.

Aktywny urlop ze sprzętem sportowym

A co jeśli swój wymarzony urlop zamierzasz spędzić aktywnie, jeżdżąc na nartach, nurkując, łowiąc ryby czy grając w golfa? Nie musisz swojego ulubionego, sprawdzonego sprzętu zostawić w domu. LOT pomoże ci go przewieźć na miejsce wypoczynku.

Usługa Mój Dodatkowy Sprzęt oferowana przez PLL LOT powstała z myślą o takich właśnie potrzebach. Dzięki niej zabierzesz z sobą ekwipunek niezbędny do uprawiania sportu, nawet jeśli nie mieści się w limicie podstawowego bagażu. Usługa Mój Dodatkowy Sprzęt obejmuje transport: sprzętu golfowego, sprzętu narciarskiego, instrumentów muzycznych, sprzętu do nurkowania, sprzętu snowboardowego oraz wędkarskiego. Sportowy ekwipunek może maksymalnie ważyć 45 kg, cięższe bagaże mogą być przewożone wyłącznie jako cargo.

Warto pamiętać, że uczestnicy programu Miles & More, posiadający karty: HON, Senator i Star Alliance Gold mają prawo do bezpłatnego przewozu sprzętu golfowego oraz nart na wszystkich trasach (z wyjątkiem USA oraz Kanady) poza limitem bagażowym.

Wybierz miejsce w samolocie

Czy miejsce w samolocie jest ważne? Dla niektórych podróżnych - z pewnością tak. Dla dzieci, bo lubią wyglądać przez okno. Dla osób wysokich, bo chcą zapewnić sobie dodatkową przestrzeń na nogi. Dla rodzin z małymi dziećmi, bo dla nich istotna jest bliskość toalety. Jeśli więc zależy ci na konkretnym miejscu na pokładzie samolotu, nie zwlekaj ani nie zdawaj się na ślepy traf. Wybierz swoje miejsce jeszcze przed startem.

PLL LOT daje taką możliwość w ramach jednej z dodatkowych usług dla pasażerów. Możliwość wyboru konkretnego miejsca na pokładzie samolotu jest dostępna na wszystkich rejsach PLL LOT. Wyboru należy dokonać do 36 godzin przed odlotem.

Bez dodatkowych opłat mogą z tej usługi skorzystać pasażerowie klasy LOT Business Class, LOT Premium Economy oraz członkowie Miles & More ze statusem HON Circle oraz Senator. Podróżni korzystający ze standardu LOT Economy Class na lotach międzykontynentalnych lub taryfy SAVER na międzynarodowych lotach krótkodystansowych mogą dokonać wyboru miejsca za dodatkową opłatą. Zależna jest ona od trasy i od rodzaju miejsca, na które się decydujemy: z dodatkową przestrzenią, w przedniej części kabiny oraz w strefie standardowej.

Jedz smacznie, zdrowo, tak jak lubisz. Uczcij wyjątkową okazję

Rozbudowane podniebne menu z opcją zamówienia posiłku na pokład albo możliwość skorzystania z wyjątkowej listy dań w ramach oferty „Zamów na pokład posiłek klasy Premium” to nowość w ofercie PLL LOT. I tak zamówić można posiłki zgodne ze zbilansowaną dietą (oferta dla dbających o linię), posiłki tematyczne czy sezonowe. PLL LOT zadbał również o chorych na cukrzycę czy fenoloketonurię, oferując posiłki przygotowane zgodnie z wymogami żywieniowymi dla diabetyków i osób z nietolerancją glutenu. Zamówić można dania wegetariańskie czy odpowiednie dla osób z nietolerancją laktozy. Dostępna jest również cała paleta dań, deserów, koktajli owocowych, co z pewnością docenią dzieci.

A co jeśli akurat chcesz uczcić wyjątkową okazję, na przykład urodziny? Na pokładzie samolotu PLL LOT możesz spróbować tortu porzeczkowego lub pralinowego z lampką prosecco. W sam raz, by świętować wyjątkowe chwile.

Posiłek należy zamówić minimum 24 godziny (dla portów Warszawa, Katowice, Kraków i Wrocław) lub 36 godzin (dla pozostałych portów regionalnych) przed podróżą. Oferta dostępna jest na wybranych rejsach krajowych oraz rejsach do sześciu godzin z Warszawy i portów regionalnych.

Usługę można dodać samodzielnie podczas robienia rezerwacji, w zakładce „zarządzaj rezerwacją” lub przez LOT Contact Center z pomocą konsultanta. Jest ona dostępna także u agentów i w biurze sprzedaży PLL LOT.

Jeśli zapomniałeś zamówić posiłek z dostawcą na pokład, zawsze możesz skorzystać z oferty Sky Bar, który zapewni wybór przekąsek i napojów oraz świeżych soków od Braci Sadowników.

Rozrywka na pokładzie

Na pokładzie samolotu PLL LOT z pewnością nie będziesz się nudzić. Nawet jeśli nie zdążyłeś kupić gazety czy zapomniałeś zabrać książkę. Nudzić nie będą się też dzieci. Na nudę nie pozwoli bowiem system rozrywki pokładowej w PLL LOT. Ponad 250 nowości i hitów kinowych dla całej rodziny, popularne i lubiane seriale, programy telewizyjne, podcasty i płyty do słuchania – wszystko to dostępne jest dla pasażerów podróżujących na trasach dalekiego zasięgu na ekranach w wbudowanych w fotel. Można też sprawdzać na żywo położenie samolotu na mapie świata lub zapoznać się z przewodnikami po wybranych miejscach docelowych, do których lata LOT.

Audio i wideorozrywka to nie wszystko. Podróżując LOT-em, w cenie biletu otrzymasz dostęp do e-prasy: ponad 1000 tytułów w kilkudziesięciu językach. Można z nich korzystać nie tylko w trakcie podróży - można je pobrać na urządzenie mobilne bądź komputer, wystarczy zalogować się podając swój numer rezerwacji i nazwisko. Zasoby są dostępne na 36 godzin przed podróżą i aż do 6h po przylocie do portu docelowego.

Zakupy z dostawą do… samolotu

Nieodłączną składową przyjemności związanych z podróżą są zakupy. Robimy je najczęściej jeszcze przed wylotem w sklepach Duty Free, ale nowy zapach, apaszkę, okulary przeciwsłoneczne czy wodoodporny zegarek możesz też zamówić z dostawą na pokład samolotu.

Zamów produkty renomowanych marek na stronie shopandmore.lot.com i odbierz je już w samolocie. Oferta dostępna jest najpóźniej do 24h przed dniem rejsu dla podróżnych wylatujących z lotniska F. Chopina w Warszawie. Możesz też zamówić produkty wcześniej z opcją dostawy do domu lub wybrać coś z atrakcyjnej oferty na pokładzie samolotu.

Relaks na lotnisku

Dłuższe oczekiwanie na wylot czy połącznie tranzytowe może być nużące i męczące. Jest jednak miejsce na lotnisku, gdzie możesz spędzić czas naprawdę przyjemnie i zrelaksować się przed podróżą. Takie możliwości oferuje PLL LOT, który zachęca, by udać się do jednego z dwóch saloników biznesowych. W salonikach Mazurek i Polonez na lotnisku F. Chopina w Warszawie na podróżnych czekają ciepłe posiłki szefa kuchni, napoje bezalkoholowe i alkoholowe oraz dostęp do prasy, internetu i strefy relaksu. W saloniku Polonez można skorzystać ze SPA oferowanego przez firmę Yonell, a następnie przy barze wypić drinka przygotowanego przez barmana.

Do saloników mają dostęp pasażerowie klasy LOT Business Class, LOT Premium Economy oraz członkowie Miles & More ze statusem HON Circle oraz Senator, a także FTL (po okazaniu karty pokładowej na rejs: LO, LH, LX, OS, SN). Od niedawna z saloniku mogą skorzystać także pasażerowie podróżujący rejsami czarterowani w klasie biznes i premium economy obsługiwanymi przez PLL LOT.

Pasażer na czterech łapach

Kiedy wyjeżdżamy, często pojawia się pytanie: co zrobić z czworonożnym członkiem rodziny? Dziś odpowiedź na to pytanie jest już prosta: zabrać go z sobą i cieszyć się wspólnymi chwilami podczas wakacyjnego wyjazdu. Coraz więcej hoteli i systemów rezerwacyjnych uwzględnia obecnie wybór opcji zakwaterowania ze zwierzęciem domowym i – co ważne - czworonogi mogą też latać samolotami. Pies, kot czy fretka będą mile widziane na pokładzie samolotu pasażerskiego i tylko od wielkości zwierzęcia zależy, czy będzie podróżowało w kabinie czy w luku bagażowym. Inne gatunki zwierząt można przewozić jako bagaż cargo.

Co trzeba zrobić przed wylotem? Przede wszystkim dopełnić wymogi formalne – niezbędna będzie książeczka szczepień, aktualne zaświadczenia weterynaryjne o stanie zdrowia (badanie kliniczne, odrobaczenie, odkleszczenie), uwzględniające przepisy kraju docelowego oraz portów tranzytowych (wystawione do maks. 48h przed odlotem), specjalny paszport (wydawany przez weterynarza) z opisem maści, rasy, płci zwierzęcia wraz z numerem mikroczipu lub tatuażu. Zwierzę powinnno również mieć wszczepiony mikrochip i odpowiednio dobrany transporter. Dozwolony jest transport zwierząt w wieku od trzech miesięcy oraz gdy minęło minimum 21 dni od ostatniego ważnego szczepienia przeciwko wściekliźnie.

Przewoźnik może wziąć na pokład ograniczoną liczbę zwierząt, dlatego zakup usługi zależy od dostępności. Sprawdź ją przed zakupem biletu.

Dziecko na pokładzie

Małe dzieci również podróżują – czasami same. Dzięki nowej usłudze PLL LOT ich rodzice nie muszą się zastanawiać, jak zapewnić im opiekę na pokładzie samolotu. PLL LOT zapewnia opiekę personelu pokładowego dzieciom w wieku 5–12 lat podróżującym bez opieki dorosłych. Najmłodszym pasażerom podróżujących samodzielnie przewoźnik oferuje specjalną asystę. Opiekę sprawuje członek personelu pokładowego LOT-u oraz pracownicy obsługi pasażerskiej, kolejno wyznaczeni w procesie obsługi naziemnej.

Dziecko będzie pozostawało pod opieką pracownika naziemnego od momentu odprawy aż do wejścia na pokład. Personel naziemny przeprowadzi też dziecko przez przyspieszoną ścieżkę kontroli bezpieczeństwa. Następnie wejdzie ono na pokład przed innymi pasażerami, a w samolocie znajdzie się pod opieką personelu pokładowego.

W czasie podróży dziecko otrzyma specjalną torebkę na szyję, do której włożone zostają dokumenty, paszport i karta pokładowa. Do bagażu dziecka zostanie przyczepiona specjalna przywieszka, dzięki której rozpoznanie bagażu przy odbiorze będzie znacznie łatwiejsze. Personel naziemny odbierze dziecko z samolotu i pomoże mu zabrać bagaż. Po wylądowaniu wyznaczona osoba z personelu naziemnego odprowadzi dziecko do wyjścia i przekaże tylko wyznaczonej przez rodzica osobie.

Dzieci młodsze niż pięcioletnie mogą podróżować bez opiekunów prawnych wyłącznie z wyznaczoną do tego eskortą – należy wtedy pokryć koszty biletu stewardessy wyznaczonej do takiej opieki.

Z kolei młodzież w wieku od 12 do 17 lat może podróżować samodzielnie bez asysty. Na specjalne życzenie rodziców lub opiekunów młodzież w tym wieku może jednak podróżować pod opieką obsługi naziemnej oraz członka personelu pokładowego.

Warto pamiętać, że usługa asysty i eskorty nie jest dostępna na rejsach typu code-share.

Więcej informacji na:

Usługi dodatkowe - Polskie Linie Lotnicze LOT - lot.com