Fatalna wiadomość dla imprezowych podróżników. Airbnb wprowadza kluczowe zmiany

Fatalna wiadomość dla imprezowych podróżników. Airbnb wprowadza kluczowe zmiany

Dodano: 
Impreza, zdjęcie ilustracyjne
Impreza, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Unsplash / John Arano
Airbnb od lat cieszy się ogromną popularnością pośród podróżników. Dzięki temu serwisowi można znaleźć niedrogi nocleg w wielu zakątkach świata. Z tej możliwości chętnie korzystali studenci i imprezowicze. Teraz może się do diametralnie zmienić.

Airbnb to platforma, dzięki której podróżni mogą znaleźć nocleg w wielu regionach świata. Gospodarze najczęściej oferują tam wynajem całych apartamentów lub pojedynczych pokoi. Zdecydowana większość osób korzystała z nich w normalny sposób, jednak w historii zdarzało się, że najemcy imprezowali i dewastowali lokum. Teraz właściciele będą mieli narzędzie, aby w odpowiednim momencie uspokoić gości.

Airbnb oferuje darmowe czujniki hałasu

Jak poinformowała platforma, Airbnb nawiązało współpracę z firmą Minute, która specjalizuje się w technologiach wspomagających zarządzanie nieruchomościami. W ramach tej kooperacji właściciele lokali wynajmowanych przez Airbnb będą mogli za darmo zamontować czujniki hałasu w swoich lokalach i korzystać z niego w ramach trzymiesięcznej subskrypcji. Taką możliwość otrzymają gospodarze w ponad 60 krajach.

Jak podkreślono w oświadczeniu, montaż czujników nie będzie naruszał prywatności gości. Urządzenia będą monitorowały natężenie hałasu, ale nie nagrywają rozmów, czy obrazów. Dodatkowo gospodarze nie mogą umieszczać ich w sypialniach. Każdy wynajmujący będzie miał również obowiązek poinformować gości, że taki czujnik znajduje się w mieszkaniu.

Jak działa cały system? W momencie, kiedy w mieszkaniu będzie zbyt głośno, zarówno właściciel lokalu, jak i gość otrzymają powiadomienia o przekroczeniu dopuszczalnej liczby decybeli. Jak informuje Airbnb, system ten przetestowano już w Pradze. „Okazało się, że przypomnienie o przestrzeganiu zasad może być wszystkim, co potrzebne, by szybko rozwiązać potencjalny problem z hałasem. Gospodarze i goście byli w stanie rozwiązać 100 proc. takich problemów w ciągu 20 minut od wykrycia takiego zdarzenia” – poinformowała platforma w komunikacie prasowym.

Czytaj też:
Miejsce idealne na jesienny wyjazd. W listopadzie jest tu ponad 20℃
Czytaj też:
Tu Polacy spędzą długi weekend. Jeden kierunek zdominował konkurencję