LOT zorganizował konkurs. Takiego odzewu się nie spodziewano

LOT zorganizował konkurs. Takiego odzewu się nie spodziewano

Dodano: 
Od lewej nagrodzone plakaty: Pawła Mildnera (pierwsze miejsce) oraz Arkadiusza Docza (drugie miejsce) /
Od lewej nagrodzone plakaty: Pawła Mildnera (pierwsze miejsce) oraz Arkadiusza Docza (drugie miejsce) / Źródło: Materiały prasowe / Polskie Linie Lotnicze LOT
827 projektów plakatów walczyło o nagrody w konkursie zorganizowanym przez Polskie Linie Lotnicze LOT. Kapituła wyłoniła zwycięzców.

Tradycja projektowania plakatów dla Polskich Linii Lotniczych LOT trwa 95 lat. Polski przewoźnik po raz kolejny zaprosił profesjonalistów w dziedzinie grafiki do przygotowania współczesnych projektów. Zadaniem konkursowym było wykonanie plakatu podkreślającego jeden z atrybutów marki LOT: komfort, jakość obsługi, gościnność, rozwój, profesjonalizm czy bezpieczeństwo. Po wielu dniach intensywnych obrad wyłonieni zostali autorzy najciekawszych propozycji.

Konkurs LOT-u. Kto wygrał?

Kapituła konkursu za najlepiej wpisujący się w założenia koncepcyjne uznała projekt Pawła Mildnera – jury doceniło zabawną kompozycję pokazującą wyjątkowość doświadczenia podróży LOT-em oraz humor, oryginalne detale i odwagę w interpretacji zadanego tematu. Drugie miejsce należy do Arkadiusza Docza – za minimalistyczną kompozycję budującą pozytywne skojarzenia z podróżą samolotem oraz czystość i klarowność skupiające uwagę na obrazie i haśle. Trzecie miejsce przyznano Alicji Jasinie – za otwarcie różnych dróg do interpretacji i budowania subiektywnej opowieści związanej z podróżą samolotem, symboliczną formę i zestawienie kolorów zapraszające do wspólnego doświadczenia niezapomnianych chwil w samolotach LOT-u. Laureaci otrzymają nagrody pieniężne oraz vouchery na zakup biletów lotniczych.

Plakat Alicji Jasiny (zajęła trzecie miejsce)

– Jesteśmy pod wrażeniem różnorodności, jaką prezentują nadesłane w konkursie prace. Otrzymaliśmy aż 827 projektów – tak duże zainteresowanie świadczy o tym, że 95-letnia tradycja tworzenia lotowskich plakatów jest wciąż żywa, a coraz młodsi twórcy znają dziedzictwo Polskich Linii Lotniczych LOT i chcą być jego częścią. Autorzy najlepszych plakatów przedstawili Polskie Linie Lotnicze LOT jako wyjątkowego towarzysza podróży, a samą podróż, jako niepowtarzalne doświadczenie, które pasażerowie chcą współdzielić z najbliższymi. Serdecznie gratulujemy laureatom oraz wyróżnionym nietuzinkowych pomysłów, różnorodności oraz bogactwa interpretacji atrybutów marki LOT – mówi Ewa Lampart, Dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.

Były także wyróżnienia

W konkursie przyznano także wyróżnienia, które otrzymali: Agata Małecka, Karolina Grabarczyk, Kamil Rekosz, Jerzy Skakun, Michał Dyakowski, Aleksandra Niepsuj, Aleksander Modzelewski, Asia Pietrzyk, Sofiia Lupul, Aleksandra Szmida oraz Patryk Wojciechowicz. Kapituła doceniła operowanie symbolem, ilustracyjny język wypowiedzi oraz twórczy dialog z plakatami reklamowymi LOT-u, które powstały na przestrzeni XX wieku.

Plakat Sofii Lupul (otrzymała wyróżnienie)

– Konkurs na plakat lotowski pokazał, że spotkanie wizji artystycznej i wymagań związanych z identyfikacją firmy jest możliwe, a tradycyjny, pionowy format B1 jest wciąż doskonałą przestrzenią, dzięki której można skutecznie zachęcać do podróży samolotem i kreować wizerunek firmy – mówi Bożena Pysiewicz, kuratorka Muzeum Plakatu, Oddziału Muzeum Narodowego w Warszawie, przewodnicząca kapituły konkursowej.

Plakat Karoliny Grabarczyk (otrzymała wyróżnienie)

Dołączą do Muzeum Plakatu

Zwycięzców wyłoniło jury w składzie: Bożena Pysiewicz (przewodnicząca kapituły) – kuratorka Muzeum Plakatu w Wilanowie, dr hab. Ryszard Kajzer – grafik i projektant, dr hab. Agnieszka Ziemiszewska – projektantka i nauczycielka akademicka, Bartłomiej Walczuk – dyrektor kreatywny i projektant, Julia Mirny – ilustratorka i graficzka oraz ze strony PLL LOT Ewa Lampart – Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej.

Partnerem Konkursu na plakat dla PLL LOT jest Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie. Nagrodzone prace zostaną włączone do kolekcji Muzeum Plakatu w Wilanowie oraz zaprezentowane w aktywności komunikacyjnej Polskich Linii Lotniczych LOT.

Czytaj też:
Lotnisko Chopina ostrzega warszawiaków. Zapowiada dwumiesięczny remont
Czytaj też:
Nowy samolot we flocie LOT-u. Może zastąpić Airbusa

Opracowała:
Źródło: WPROST.pl