Jeden bilet i nowe trasy do Włoch. LOT łączy siły z ITA Airways
Linie PLL LOT w środę poinformowały o nawiązaniu współpracy w formule codeshare ze swoim włoskim odpowiednikiem, ITA Airways.
Z Polski do Wloch. Lamezia Terme i Brindisi
Dzięki temu podróżni będą mieć dostęp do dziesięciu nowych połączeń na obszarze Włoch: Bari, Bolonii, Brindisi, Florencji, Genui, Katanii, Lamezii Terme, Neapolu, Palermo oraz Turynu – pierwszy odcinek trasy pokonają na pokładzie Boeinga LOT-u, a później wsiądą do Airbusa włoskiego przewoźnika, kupując jeden bilet. Z przesiadką polecimy np. ze stołecznego lotniska Chopina do Brindisi.
Nowe połączenia można rezerwować już od dziś, a w tej formule będą obowiązywać od 10 kwietnia. „Zaletą wspólnej oferty jest jednolita polityka bagażowa i warunki taryfowe dla całej podróży” – czytamy w komunikacie narodowego przewoźnika.
Co to jest codeshare?
Codeshare (pol. współdzielenie kodu) to partnerstwo dwóch linii lotniczych. PLL LOT współpracują na takiej zasadzie z wieloma innymi liniami, m.in. Air Baltic, TAP Portugal czy Turkish Airlines. W ten sposób pasażerowie lecą z przesiadkami do wielu zakątków świata na jednym bilecie z oznaczeniem LOT-u – także tam, gdzie polskie linie nie dociera bezpośrednio. Dzięki temu można się łatwo odprawić i nie nadawać bagażu drugi raz. Warto jednak pamiętać, że polityka bagażowa dwóch linii może się nieco różnić i warto się z nią zapoznać.
Choć inni przewoźnicy latają już do wielu wspomnianych miast, to np. z Polski do Brindisi nie dostaniemy się na pokładzie Ryanair czy Wizz Air. Dzięki nowej ofercie turyści z Warszawy będą mogli też wypróbować np. podróż z jednym biletem do Lamezii Terme w Kalabrii. Do tego miasta na razie można polecieć bezpośrednio z Krakowa i Wrocławia z Ryanairem.
Podróżni ITA Airways także będą mogli korzystać z rejsów z Lotniska Rzym-Fiumicino do Warszawy i dalszych kierunków w siatce PLL LOT.
W ostatnich dniach linie ITA Airways poinformowały o dołączeniu do sojuszu Star Alliance ze skutkiem w 2026 roku. Właścicielami narodowego włoskiego przewoźnika są włoski rząd (59 proc.) oraz Lufthansa (41 proc.).