Rosnąca od kilku lat popularność Korei nie umknęła uwadze touroperatorów. Najwięksi gracze wyspecjalizowani w azjatyckich destynacjach stale pracują nad atrakcyjnym kształtem ofert. W popularnym segmencie wyjazdów objazdowych prym wiodą Rainbow i Ecco Holiday. Od nich możemy się spodziewać bardzo ciekawych ofert w atrakcyjnej cenie.
Duzi touroperatorzy z atrakcyjną masową ofertą do Korei
Oferty wyjazdów na 2022 rok znajdziemy dziś w cenach poniżej 6000 złotych, wliczając w to nie najtańsze przecież bilety lotnicze. Siłą wymienionych operatorów jest mocna pozycja negocjacyjna. Z uwagi na wieloletnie kontakty i dostarczane kontrahentom wolumeny mogą zaoferować bardzo dobrą relację jakości do ceny.
Koreańskie objazdówki Rainbow i Ecco to doskonały sposób, by spróbować Korei. Mogą być wabikiem, który zachęci nas do skosztowania jeszcze więcej.
O rynek wyjazdów objazdowych starają się walczyć też mniejsi operatorzy. Nową ofertę do Korei przygotowało bardzo solidne biuro Trade&Travel (Konsorcjum polskich biur podróży). Także warszawska Sigma ma w zanadrzu krótki koreański program. Widać ewidentnie, że popularność tego kierunku w Polsce zachęca kolejnych operatorów do oferowania go na turystycznym rynku
Luksus i podróże szyte na miarę
Segment wycieczek z wyższej półki rośnie w Polsce znacznie bardziej niż cały rynek, a najwięksi gracze nie ustają w rekrutacji pracowników. Także tutaj oferta koreańska jest obecna.
Do bardzo wysokiego standardu usług przez lata przyzwyczaił swoich klientów LogosTour. jego program „Korea dla koneserów” to prawdziwa kwintesencja wysokiego standardu z bardzo atrakcyjnym programem zwiedzania: perełką jest w nim wyspa Jeju.
Na ezoteryczne akcenty podczas koreańskiej wycieczki postawiło Opal Travel – inne biuro z wyższego segmentu rynku. Poznanie tradycji buddyjskich, zen i medytacji jest bardzo ciekawym pomysłem na uatrakcyjnienie koreańskiego programu.
Najwyższy poziom luksusu w wydaniu koreańskim chce swoim klientom pokazać TravelStories. To kompaktowe biuro znane jest na rynku z oferowania najwyższej klasy wyselekcjonowanych hoteli i wysokiego poziomu obsługi, którego trudno szukać gdzie indziej. Godny przedstawiciel tego, co najlepsze w segmencie Luxury FIT.
A może podróże z orientalistami w małych grupach
Na rynku nie może też zabraknąć oferty od prawdziwych pasjonatów / znawców destynacji. Takie niewielkie, najczęściej rodzinne biura mają grono swoich zagorzałych fanów. Szczególnie gdy interesujemy się najwyższym poziomem oferty wyjazdów do Afryki, Australii czy Azji. Także do Korei możemy wybrać się z tego rodzaju specjalistami.
Przykładem oferty przygotowanej przez orientalistów jest propozycja Ex Lux Oriente. W jej ramach możemy spróbować dotknąć prawdziwej duszy Korei. Z pewnością wrócimy po więcej. Wielkim atutem tego typu ofert jest podróżowanie w niewielkich czy nawet małych grupach.
Orientaliści udzielają się jednak przy tworzeniu produktu turystycznego nie tylko dla rynku niszowego/wysokopłatnego. Będą też z pewnością motorem zmian na rynku produktu dla młodzieży, obserwują bowiem z bliska wzrost popularności tego kierunku wśród młodego pokolenia.
Oferta dla młodzieży i studentów podbije rynek, myślą o niej też więksi gracze
Azja bije wszelkie rekordy popularności wśród młodzieży i studentów. Trwający od kilku lat trend wydaje się wcale się nie kończyć. Dostrzegają go również eksperci spoza turystyki. Korea jest jednym z głównych beneficjentów tej tendencji. Zaczyna się to też mocno przekładać na produkt turystyczny, oferta dla młodzieży może być znakiem rozpoznawczym Korei w przyszłych sezonach.
Uważni obserwatorzy tych tendencji zaczęli oferować produkt dla młodzieży już kilka lat temu. Doskonałym przykładem jest tu biuro podróży Orion z Warszawy. Jego popkulturowe azjatyckie produkty zaczynały się od oferty wyjazdów krajowych, teraz biuro ma w ofercie już kilka programów wyjazdów do Japonii i Korei, które pragnie dalej rozwijać.
Biuro współpracuje z orientalistami, którzy pieczołowicie dbają o unikalność koreańskich programów operatora.
Młodzieżowa oferta do Korei zaczyna kusić też większych graczy, takie zainteresowanie sygnalizuje m.in. Ecco Holiday. Już wkrótce możemy się spodziewać mocniejszego wejścia touroperatora na ten rynek. Siła negocjacyjna Ecco może pomóc zbudować bardzo konkurencyjny cenowo produkt. Jeden z liderów rynku wyjazdów studenckich, nowoczesne biuro Student Travel, też coraz mocniej zaczyna zerkać na rynek wyjazdów egzotycznych.
W okresie przedpandemicznym zarządzający biurem byli na turystycznych targach w Korei i ten kierunek bardzo ich zainteresował. Już wkrótce powinno się to przełożyć na konkrety w postaci ciekawych koreańskich programów.
Już dziś możemy przebierać w ofercie turystycznej do Korei, każdy znajdzie coś odpowiadającego jego preferencjom, mamy też do wyboru różne opcje cenowe. Od tych budżetowych do luksusowych, bardzo drogich wyjazdów. Popularność Korei będzie z pewnością w najbliższych latach szybko rosła, przyczyni się do tego atrakcyjność koreańskiej popkultury, a także kolejne inwestycje koreańskie w Polsce.
Koreańskie firmy będą z pewnością wspierały promocje lokalnej kultury i tradycji, zachęcając zarówno swoich polskich pracowników, kontrahentów, jak i klientów do wizyty w tym arcyciekawym kraju.
Loty z Polski
Do Korei Południowej najłatwiej dostać się Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, które oferują bezpośrednie loty do Seulu. Podróżowanie do kraju zwanego azjatyckim tygrysem jest w tym momencie możliwe aż z siedmiu polskich lotnisk: Warszawy, Krakowa, Katowic, Gdańska, Szczecina, Wrocławia i Poznania.
Czytaj też:
W podróż do Korei najlepiej wybrać się zimą. Powodów jest kilka!