Congee, chiński makaron i pierożki wonton w śniadaniowym menu, możliwość płacenia za wszystko chińską kartą płatnicza UnionPay, czajniki i wybór herbat chińskich w pokojach, a także specjalne powitanie chińskich gości - to tylko niektóre z nowinek wprowadzonych z myślą o chińskich gościach w hotelu Radisson Blue w niemieckim Frankfurcie. Zmiany są efektem nowej strategii grupy Radisson Hotel, po tym jak pod koniec ubiegłego roku została ona przejęta przez chińską firmę Jin Jiang International oraz Fundusz Sino-Cee. Strategia obejmuje również tzw. co-branding, czyli obecność obu brandów w hotelowym szyldzie. Radisson Blu Hotel Frankfurt jest pierwszym z ponad 1 tys. hoteli grupy Radisson Hotel, w którego logo znalazła się marka Jin Jiang International. Docelowo w regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki co-branding ma przejść 30 obiektów.
Wybór lokalizacji był dla grupy oczywisty: niemiecka metropolia jest od lat główną destynacją turystów z Chin w Niemczech. Obecność międzynarodowego lotniska sprawia, że wielu z nich zarówno zaczyna, jak i kończy podróż właśnie tutaj. Co więcej, żadne inne miasto nie posiada tylu połączeń bezpośrednich z Chinami, co jest szczególnie cenione przez chińskich inwestorów.
Wprowadzić chińskie oczekiwania
W hotelu goście i turyści mówiący po chińsku znajdą wiele rozwiązań, które mają sprawić, że poczują się bardziej swojsko: począwszy od menu i kart hotelowych dostępnych w języku chińskim, po możliwość płacenia za wszystko chińską kartą płatnicza UnionPay. Goście z Chin będą także w specjalny sposób witani w momencie przybycia do hotelu. Wszędzie znajdą też drobne chińskie akcenty, takie jak czajniki i wybór herbat chińskich, czy dostępu do chińskich kanałów telewizyjnych lub czasopism. Hotel rozszerzył też ofertę posiłków i napojów specjalnie na potrzeby podróżnych z Chin. W śniadaniowym menu znajdą oni tradycyjne potrawy, jak: congee, chiński makaron i pierożki wonton. W karcie hotelowej restauracji są obecne dania kuchni chińskiej, takie jak makaron z Szanghaju, kurczak z ryżem pod hajnańsku i singapurska zupa Laksa.
Na początku roku uruchomiono również program wymiany kadr. Grupa pracowników składająca się z szefów kuchni, menedżerów oraz pracowników różnych szczebli z hoteli i centrali Radisson Hotel Group spędziła trzy miesiące w Szanghaju, aby wprowadzić chińskie oczekiwania do europejskich hoteli. Chiński zespół natomiast przyjechał do Europy, aby lepiej zrozumieć ducha lokalnego hotelarstwa.
Czytaj też:
Samoloty z logo popularnych wafelków. LOT rozszerza współpracę z firmą Colian
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.