Wakacje z biurem podróży. Co zrobić, jeśli coś pójdzie nie tak?

Wakacje z biurem podróży. Co zrobić, jeśli coś pójdzie nie tak?

Dodano: 
Tatry
Tatry Źródło:Shutterstock / Grisha Bruev
UOKiK podpowiada, co zrobić, gdy czujemy się oszukani przez biuro podróży podczas wakacji. Chodzi m.in. o zastrzeżenia dotyczące niezgodności usługi z umową, zbyt wysoką cenę na miejscu lub możliwość odstąpienia od umowy.

UOKiK radzi: „Jeżeli planujesz wycieczkę organizowaną przez biuro podróży, sprawdź organizatora turystyki, np. na stronie: https://ewidencja.ufg.pl/ewidencja/obywatel/ksiegi.

– Zanim podpiszesz umowę, dokładnie ją przeczytaj i zapoznaj się z załącznikami do niej. Jeśli organizator turystyki nie wywiązuje się z umowy, np. mieszkasz w hotelu niższej kategorii lub nie działa klimatyzacja, złóż reklamację. Zastrzeżenia zgłoś jak najszybciej – najlepiej jeszcze na miejscu, ułatwi to dochodzenie roszczeń. Przedawniają się one po 3 latach – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Organizator wyjazdu może podnieść cenę najpóźniej na trzy tygodnie przed wyjazdem. Ma do tego prawo tylko w trzech przypadkach: gdy podrożeje transport, np. z powodu podwyżek cen paliwa, gdy wzrosną podatki lub opłaty od usług turystycznych, np. lotniskowe, gdy wzrosną kursy walut i ma to bezpośredni wpływ na koszty. Możliwość podwyżki ceny organizator musi wpisać do umowy, inaczej nie może jej zmienić. Jeśli organizator wyjazdu podniesie cenę o więcej niż 8 proc., możesz bez żadnych kosztów odstąpić od umowy.

Pamiętaj, zgodnie z ustawą o imprezach turystycznych można bezpłatnie odstąpić od umowy o udział w wycieczce lub wczasach w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. W przypadku szacowania ryzyka kraju destynacji pomocne są informacje dostarczane przez Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwo Spraw Zagranicznych czy Światową Organizację Zdrowia (WHO).

Czytaj też:
Mintaj zamiast dorsza, stary tłuszcz i za małe porcje. UOKiK podpowiada co zrobić, gdy zostaniemy oszukani podczas wakacji
Czytaj też:
Błędne oznakowanie towarów. UOKiK przedstawił listę sklepów z nieprawidłowościami