Wizz Air naliczyło tajemniczą opłatę. Klienci otrzymają zwrot pieniędzy

Wizz Air naliczyło tajemniczą opłatę. Klienci otrzymają zwrot pieniędzy

Dodano: 
Samolot Wizz Air
Samolot Wizz Air Źródło:Unsplash / Edoardo Bortoli
Niektórzy pasażerowie węgierskiego przewoźnika zostali obciążeni systemową opłatą dodatkową. Linia lotnicza zwróci poszkodowanym wpłacone środki.

Turyści, którzy w ostatnich dniach rezerwowali bilety na stronie taniej linii lotniczej Wizz Air, mogli natrafić na nietypową opłatę. Niestety nie ma ona nic wspólnego z niedawno wprowadzoną dodatkową usługą przewoźnika pod nazwą Wizz Experiences, która umożliwia nam rezerwację biletów na wydarzenia i atrakcje. Klienci węgierskiej linii musieli zapłacić tajemnicze 46 złotych za każdy odcinek lotu, jednak nie otrzymywali za to żadnych benefitów. Wizz Air obiecał już zwrot środków dla wszystkich poszkodowanych.

Tajemnicza opłata dodatkowa

Pasażerowie skarżą się na problem podczas rezerwacji biletów na stronie Wizz Air. Niektórzy internauci mieli otrzymać nieznaną opłatę dodatkową w wysokości 46 złotych, naliczoną do kosztów całej rezerwacji. O tajemniczym procederze poinformowała redakcja Fly4free.pl, z którą skontaktowali się poszkodowani klienci. „Wczoraj zakupiłam na stronie Wizz Air bilet za kwotę 229 zł. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że została doliczona dodatkowa opłata systemowa w wysokości 46 zł” – pisze jedna z turystek, która ostatecznie kupiła bilet w wyższej cenie. Okazało się, że w przypadku tego samego połączenia zakupionego w aplikacji, a nie na stronie przewoźnika, dodatkowa opłata nie była naliczana.

Wizz Air zwróci pieniądze

Profile pasażerów najprawdopodobniej zostały błędnie sklasyfikowane przez system przewoźnika jako biura podróży, które obowiązuje opłata naliczana w przypadku rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem systemów automatycznych. Przewoźnik poinformował już o zwrocie środków, o który mogą ubiegać się niesłusznie obciążeni opłatą właściciele biletów. „W niektórych przypadkach nasze systemy mogą błędnie zidentyfikować zachowania podróżnych na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej jako zautomatyzowane, co skutkuje naliczeniem opłaty (...) Aby rozpocząć proces zwrotu środków, klienci muszą złożyć wniosek za pośrednictwem naszej strony internetowej lub skontaktować się z dedykowanymi centrami obsługi telefonicznej WIZZ” – informuje biuro prasowe Wizz Air.

Czytaj też:
Wizz Air zawiesza trasy z Polski. Aż o 20 połączeń mniej
Czytaj też:
Prezes Wizz Air pytany o sens CPK. Odpowiedział, że nikt teraz nie buduje lotnisk

Opracowała:
Źródło: fly4free.pl