W kwietniu i maju Polacy nie mogą narzekać na brak okazji do wyjazdów. Nadchodzące długie weekendy dają możliwość nie tylko kolejnych zagranicznych wojaży, ale także krótkich wycieczek po regionach własnego kraju. W tym roku szczególną popularnością cieszą się Bieszczady. Choć na Wielkanoc miejsca w pensjonatach jeszcze są, z Majówką w tym miejscu może być dużo trudniej. Tylko Booking.com pokazuje, że 90 proc. obiektów na pobyt w tym terminie zostało już zarezerwowanych. Tymczasem w Tatrach niska dostępność w ogóle nie jest problemem.
Bieszczady przyciągają turystów
Dzikie szlaki zielonych Bieszczad nie mają sobie równych. To właśnie tu, jak wynika z danych Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Polacy lubią przyjeżdżać coraz częściej. W ubiegłym roku ten region odwiedziło aż o 24,5 proc. turystów więcej niż w 2023 roku. Poza latem przyjezdni byli zainteresowani pobytem także wiosną i jesienią. Czy stoi za tym idylliczny i nieco tajemniczy wizerunek pasma górskiego na skraju Polski, a może coraz lepiej rozwinięty transport pozwalający na szybkie dotarcie tu z największych miast?
Jednego możemy być pewni – czasy, w których wycieczka w Bieszczady oznaczała gwarancję spokojnego zwiedzania w samotności odeszły w niepamięć. Widać to chociażby na przykładzie rezerwacji tegorocznych. „Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna opiera promocję o media społecznościowe i jak widać, to przynosi efekt” – pisze Gazeta Wyborcza.
Majówka, a może Wielkanoc?
Wystarczy zajrzeć na Booking.com, by przekonać się, że sława Bieszczad wymyka się spod kontroli. Podczas gdy w Tatrach wciąż znajdziemy tysiące wolnych obiektów, w przypadku próby rezerwacji w górach województwa podkarpackiego, system poinformuje nas o wysokim zapełnieniu obiektów, przekraczającym 90 proc. miejsc. Na ten moment dostępne jest niewiele ponad 150 obiektów. Nieco lepiej sytuacja wygląda w święta wielkanocne, gdzie miejsc jest więcej, a ceny są niższe.
Czytaj też:
Miłości do tego kraju nic nie grozi. Polacy spędzą Wielkanoc pod palmamiCzytaj też:
Ostre reakcje na nowy hotel w Zakopanem. „Zaburzone poczucie stylu i smaku”