Tej jesieni niemal nie było tygodnia, w którym linie lotnicze nie ogłosiłyby nowej trasy z polskich lotnisk. Tani przewoźnicy szczególnie mocno „obstawili” Lotnisko Chopina oraz Warszawa Modlin, na którym nową bazę otworzył Wizz Air. Lotnisko w Radomiu, które aktualnie oferuje tylko jedno regularne połączenie, mogło jedynie przyglądać się temu z zazdrością. Zachęcenie linii do otwierania z niego nowych tras jest bardzo trudne.
Nowa trasa Wizz Air
Pojawiła się jednak szansa na ożywienie ruchu w tym porcie. Wyborcza.pl jako pierwsza informowała, że Wizz Air uruchomi nową trasę, z Radomia do Tirany. Węgierski przewoźnik we wtorek oficjalnie ogłosił, że od 25 czerwca 2026 r. będzie realizować połączenia do stolicy Albanii dwa razy w tygodniu (w czwartki i niedziele) i będzie to jego drugiego regularne połączenie z Radomia.
Bilety w systemie rezerwacyjnym linii pojawiły się przed południem, 23 grudnia. Ceny zaczynają się od 109 zł w jedną stronę. W czwartki pasażerowie wyruszą w podróż o 21:45, a w niedziele o 21.20.
„Uruchomienie nowego bezpośredniego połączenia z Lotniska Warszawa–Radom do Tirany uzupełnia tę szerszą ekspansję, potwierdzając nasze zaangażowanie w rozwój łączności regionalnej i krajowej. Z niecierpliwością czekamy, aby powitać na pokładzie jeszcze więcej pasażerów, kontynuując rozwój w Polsce dzięki niezawodnym, przystępnym cenowo i coraz bardziej zrównoważonym opcjom podróży. Let’s WIZZ, Polsko!” – przekazał Salvatore Gabriele Imperiale, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air.
W oczekiwaniu na lato. Wakacyjne trasy z Radomia
W listopadzie br. z usług Lotniska Warszawa-Radom skorzystało zaledwie 3665 pasażerów. Wynik ten oznacza spadek o 11 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2024 roku.
Ruch w Radomiu zwykle ożywia się w wakacje, gdy turyści mogą korzystać z połączeń czarterowych do wakacyjnych krajów oraz sezonowych propozycji. Wśród tych drugich były trasy PLL LOT do greckiej Prewezy oraz tegoroczna nowość, loty do Barcelony. Wyborcza.pl nieoficjalnie dowiedziała się, że narodowy przewoźnik planuje także przywrócić połączenie do Rzymu. Swoją jedyną całoroczną trasę linie zawiesiły tam w październiku tego roku.
„Nasz cel jest jasny: chcemy, aby port Warszawa-Radom nie tylko się rozwijał, ale docelowo generował zyski. Dlatego obecnie sprawdzamy wiele wariantów i scenariuszy rynkowych, szukając optymalnej ścieżki. To okres wytężonej pracy całego zespołu. Gotowy plan działania, który zdefiniuje przyszłość lotniska, zaprezentujemy w nadchodzącym 2026 roku” – zapowiadał cytowany w komunikacie prasowym Grzegorz Tuszyński, Dyrektor Lotniska Warszawa-Radom.
Czytaj też:
Aż 5 nowych tras Ryanaira. Z Polski do wakacyjnych perełek nad morzemCzytaj też:
Gigant wylądował na lotnisku w Radomiu. Ten widok przyciągnął tłumy
