Mimo koronawirusa Polacy planują wyjazdy. Stawiają jednak warunki. Czy Bon Turystyczny pomoże?

Mimo koronawirusa Polacy planują wyjazdy. Stawiają jednak warunki. Czy Bon Turystyczny pomoże?

Dodano: 
Hotelowa recepcja, zdjęcie ilustracyjne
Hotelowa recepcja, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Fotolia / fot. M.Dörr & M.Frommherz
Pandemia koronawirusa uderzyła w rynek hotelarski, co pokazują kolejne ankiety. Z badania przeprowadzonego przez Profitroom wynika, że 70 proc. z respondentów zadeklarowało, że planuje wypoczynek do końca 2020 roku, ale będą to głównie wyjazdy prywatne i weekendowe.

Firma Profitroom wspólnie z grupą hoteli z całej Polski zapytała ponad 6 tysięcy gości hotelowych o plany wyjazdowe do końca 2020 roku. Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – wypoczynek jesień-zima 2020” przeprowadzono metodą panelu online w dniach 22-25 września 2020 r.

Pomimo dobrych nastrojów wśród gości hotelowych (prawie 70 proc. z nich planuje rezerwacje do końca 2020 roku), tylko 25 proc. zdecydowało się dokonać jakichś rezerwacji. Wynika to głównie z obaw o rozwój pandemii koronawirusa. Na ten czynnik hamujący decyzje o rezerwacji miejsca hotelowego wskazało w badaniu 68% respondentów.

Koronawirus a plany wyjazdowe Polaków

Obecnie Polacy nie tworzą dalekosiężnych planów urlopowych. Dużym zainteresowaniem cieszą się głównie jesienne terminy. W ciągu najbliższych dwóch miesięcy, w październiku i listopadzie, wypoczynek rodzinny/prywatny zaplanowało odpowiednio 38 proc. i 32 proc. Polaków.

Planowane do końca roku wyjazdy to w większości pobyty od dwóch do trzech dni (prawie 60 proc. ankietowanych), jednocześnie prawie połowa (47 proc.) zakłada również wyjazdy tygodniowe.

Ponad 40 proc. badanych nie chciałoby wydać na ten cel więcej niż 1000 zł za osobę. Niepewność związana z COVID najprawdopodobniej powoduje, że w momencie realizacji badań wyjazd świąteczno-noworoczny planował tylko co piąty ankietowany.

Branży hotelarskiej pomoże Bon Turystyczny?

Gdzie tkwią rezerwy, które mogą wpłynąć na aktywność turystyczną Polaków? Dużą szansę na wzrost zainteresowania Polaków ofertą hoteli może stanowić bon turystyczny. Według deklaracji ankietowanych 75% z uprawnionych do świadczenia jeszcze go nie wykorzystało.

Potwierdzają to ostatnie dane przedstawione przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych o wydaniu do tej pory 816 mln zł (stan na połowę września) z wartego 3,5 mld zł projektu. Biorąc pod uwagę, że 65 proc. badanych planuje wyjazd z dziećmi może to stanowić szansę dla wielu obiektów.

Czytaj też:
Polska branża ma Bon Turystyczny, włoska walczy z głębokim kryzysem

Źródło: WPROST.pl