Planując podróże bierzemy pod uwagę pogodę w danym miejscu. Konkretne regiony na świecie charakteryzują się specyficznymi warunkami, które mogą nas odstraszyć albo zachęcić do przyjazdu. Np. Nowy Jork, który leży nad samym Oceanem Atlantyckim, znajduje się w strefie klimatu umiarkowanego ciepłego, ale cechuje się dużą liczbą deszczowych dni. Nie zraża to milionów ludzi z całego świata do odwiedzenia tego popularnego miejsca, ale są i tacy, którzy właśnie przez to zrezygnują z podróży. I właśnie do nich szczególnie powinna przemówić oferta jednego z nowojorskich hoteli. Oferuje on bowiem zwrot pieniędzy, jeśli podczas wyjazdu spotka ich deszcz.
Hotel oferuje „gwarancję pogody”. Zwróci pieniądze, jeśli będzie padać
Hotel w Nowym Jorku ogłosił, że zwróci gościom pieniądze, jeśli podczas ich pobytu w mieście spadnie deszcz. Mowa o obiekcie Renwick zlokalizowanym na Manhattanie. Połączył on bowiem siły z firmą technologiczną Sensbile Weather i chce stworzyć dla klientów coś takiego jak „gwarancja pogody”.
„Ile razy odwołałeś koncert, wyjście na plażę, a nawet wakacje z powodu nieoczekiwanej złej pogody? Do tego momentu nic nie mogliśmy z tym zrobić. Teraz mówimy – nigdy więcej” – czytamy na stronie internetowej placówki.
Jeżeli klienci chcą skorzystać z opcji „gwarancji pogody”, muszą wyrazić na to zgodę podczas rezerwowania noclegu w hotelu. Następnie, jeśli prognozowany jest deszcz przez co najmniej dwie godziny między 9:00 a 19:00 w którykolwiek z dni pobytu, dzienna stawka za hotel zostanie zwrócona na konto klienta.
Nie ma znaczenia, czy w Nowym Jorku popada tylko przez dwie godziny, a reszta dnia będzie piękna i słoneczna – goście i tak otrzymają zwrot pieniędzy. Natomiast ci, którzy zaznaczyli tę opcję podczas rezerwacji, nie mogą odwołać swojej podróży ze względu na prognozę.
Odwiedzający zostaną powiadomieni SMS-em, że spodziewana jest zła pogoda i otrzymają zwrot pieniędzy za ten dzień.
„Gwarancja pogody” przyciągnie klientów?
Nick Cavanaugh, założyciel i dyrektor generalny Sensible Weather, powiedział w rozmowie z Travel + Leisure: „Zanim zdarzy się zły dzień, chcemy włożyć pieniądze z powrotem do kieszeni klienta. W ten sposób złagodzimy złe wrażenie, zmienimy nastawienie gościa do takiego dnia".
Ponieważ pokoje w hotelu Renwick kosztują ok. 170 dolarów za noc (ok. 700 zł), zwrot kosztów może naprawdę pomóc klientom „złagodzić ból” związany z odwołanymi planami wakacyjnymi.
Co o tym sądzicie?
Czytaj też:
Planujesz wakacje z biurem podróży? Koniecznie musisz o tym wiedziećCzytaj też:
Duży problem w wakacyjnym kraju. Turyści mogą zacząć odwoływać loty