Najbardziej punktualne linie w Europie. LOT z niewielką stratą do lidera

Najbardziej punktualne linie w Europie. LOT z niewielką stratą do lidera

Dodano: 
Dreamliner PLL LOT
Dreamliner PLL LOT Źródło:Shutterstock / Grand Warszawski
Polskie Linie Lotnicze LOT są drugim najbardziej punktualnym europejskim przewoźnikiem w marcu. PLL LOT wykonał 7 634 rejsy, a wskaźnik punktualności wyniósł 88,32 proc.

Austrian Airlines jest liderem w Europie, jeśli chodzi o punktualność w marcu – wynika z rankingu firmy Cirium. Ich wskaźnik wyniósł 88,62 proc. przy 8 346 lotach. Wszystkie połączenia były monitorowane, a o czasie przybyło 96,79 proc. lotów, które nie zostały odwołane lub przekierowane. Austriackie linie lotnicze kolejny miesiąc znajdują się na czele rankingu jeśli chodzi o punktualność, ale w lutym ich wynik był lepszy i wynosił 91,09 proc.

Polskie Linie Lotnicze LOT wyróżnione. Drugie miejsce w prestiżowym rankingu

Drugie w miejsce w marcu pod względem punktualności zanotowały z kolei Polskie Linie Lotnicze LOT. Wskaźnik polskiego przewoźnika wyniósł 88,32 proc. przy 7 634 lotach, z czego analizie zostało poddanych 98,36 proc. z nich. Z kolei 99,38 proc. lotów, które nie zostały przekierowane lub anulowane, przyleciało zgodnie z harmonogramem.

Procent odlotów o czasie polskiego przewoźnika wyniósł 84,11 proc. PLL LOT zanotował także 83,59 proc. lotów w zaplanowanym czasie. Polskie Linie Lotnicze LOT poprawiły się względem ubiegłego miesiąca, jeśli chodzi o punktualność. W lutym wskaźnik na poziomie 85,62 proc. dawał siódmą pozycję.

Najbardziej punktualne linie lotnicze w Europie

Na trzecim miejscu w marcu, jeśli chodzi o punktualność, znalazły się z kolei ITA Airways z wynikiem 84,23 przy 9 145 wykonanych połączeniach. Ranking objął 99,97 proc. lotów, a 99,10 proc. z nich, które nie zostały odwołane lub przekierowane, przybyło na miejsce docelowe zgodnie z rozkładem.

Średnia punktualność dla 10 najlepszych przewoźników w Europie wyniosła 82,11 proc. Cirium lot za punktualny uznaje wtedy, kiedy przylatuje on maksymalnie 15 minut od zaplanowanego czasu przylotu. Ranking opiera się na relacji wykonanych połączeń w danym miesiącu do procentowego wyniku.

Czytaj też:
LOT wraca z najkrótszą trasą. Do celu w 50 minut
Czytaj też:
W lipcu pasażerów czekają problemy. LOT odwołuje połączenia

Źródło: cirium.com