Wizz Air tłumaczy się z błędu i przeprasza. „Rezerwacje zostały anulowane”

Wizz Air tłumaczy się z błędu i przeprasza. „Rezerwacje zostały anulowane”

Dodano: 
Samolot linii Wizz Air
Samolot linii Wizz Air Źródło:Shutterstock / photoshooter2015
W czwartek 18 maja klienci Wizz Air mogli kupić bilety lotnicze w bardzo niskich cenach. Doprowadził do tego błąd w aplikacji. Turyści zastanawiali się, czy mimo tego ich wejściówki na pokład będą respektowane. Węgierski przewoźnik częściowo anulował rezerwacje i wydał w tej sprawie oświadczenie.

Tanie bilety lotnicze coraz trudniej upolować. Jednak ostatnio w aplikacji Wizz Air dostępne były one w zaskakująco niskich cenach. Niektóre wejściówki na pokład można było nabyć już od 35 zł. Wielu użytkownikom udało się to zrobić – kupili bilety np. z Katowic do Dubaju za grosze, ale niektórzy dzielili się w sieci informacją, że po 30 minutach ceny wróciły do regularnego poziomu.

I choć cała akcja wyglądała jak klasyczny błąd systemu, podczas tej "promocji" Wizz Air sprzedał aż 80 tys. biletów. Internauci zaczęli dopytywać przedstawicieli linii, czy uda im się zrealizować rejs, ale chwilowo przewoźnik nie odpowiadał.

Błąd w systemie rezerwacyjnym Wizz Air

Ostatecznie okazało się, że Wizz Air borykał się z poważnym błędem systemu. Zaczął masowo odwoływać loty i przepraszać za zaistniałą sytuację swoich klientów.

„Przykro nam poinformować, że z powodu błędu technicznego naszych systemów podczas zakupu biletów rezerwacja o numerze (...) zostanie anulowana” – tak zaczynały się maile do osób, którym w czwartek udało się kupić tanie loty w aplikacji. W trakcie tej nieoczekiwanej „promocji” nasi czytelnicy zdążyli kupić bilety m.in. na Sycylię (25 maja) i na Maderę (18 czerwca). Obie rezerwacje niestety zostały już odwołane.

Wizz Air wydaje oświadczenie i przeprasza za błąd

Od samego początku tej sytuacji kontaktowaliśmy się z przedstawicielami Wizz Air, ale dopiero kilka dni później otrzymaliśmy wyjaśnienie tego, co się stało.

„Wizz Air potwierdza, że z powodu błędu systemu technicznego pewna liczba biletów została nieprawidłowo sprzedana w Polsce i we Włoszech z „darmową” taryfą. Głęboko żałujemy, że musieliśmy naprawić ten niezamierzony błąd. Rezerwacje dokonane na podróż od poniedziałku 22 maja zostały anulowane, a klienci otrzymają zwrot kosztów za wszelkie usługi lub członkostwo. Wizz Air honoruje wszystkie bilety zarezerwowane na podróż w ciągu 72 godzin” – przesłano nam w oświadczeniu.

Przedstawiciele Wizz Air twierdzą, że zespół od razu zabrał się za naprawę tej usterki, kiedy tylko się o niej dowiedział. Jednak osoby, które kupiły bilety np. na 19 czy 20 maja, wyleciały w swoją podróż za grosze.

Czytaj też:
Tylu pasażerów obsłużono na lotnisku w Radomiu. Są najnowsze dane
Czytaj też:
Linia lotnicza rezygnuje z bezpłatnego bagażu podręcznego. Klientów czekają dopłaty

Opracowała:
Źródło: WPROST.pl