Szczur na pokładzie samolotu. „Ujęto” go po 36 godzinach

Szczur na pokładzie samolotu. „Ujęto” go po 36 godzinach

Dodano: 
Samolot KLM
Samolot KLM Źródło: Unsplash
Linie KLM musiały odwołać lot powrotny z Aruby do Europy. Na pokładzie maszyny podróżni zauważyli szczura. „Obława” na gryzonia trwała 36 godzin.

Do nietypowego zdarzenia doszło w zeszłym tygodniu w samolocie holenderskich linii KLM.

Szczur na pokładzie. Lot z Holandii do Ameryki Południowej

Maszyna leciała z Amsterdamu (Holandia) do Aruby (wyspa w Ameryce Południowej). Znajdujący się na jej pokładzie pasażerowie zauważyli szczura. Pierwsze doniesienia o pasażerze na gapę pojawiły się, gdy samolot znajdował się nad środkowym Atlantykiem. Pilot postanowił kontynuować lot do Ameryki Południowej.

Podróżni nie omieszkali nagrać filmów z gryzoniem, które potem umieszczone zostały w mediach społecznościowych.

Po wylądowaniu zadecydowano, aby odwołać lot powrotny samolotu do Europy – szczura na pokładzie uznano za zagrożenie dla bezpieczeństwa. Zwierzę mogłoby uszkodzić systemy samolotu, jak np. instalację elektryczną.

Nielegalny pasażer lotu „ujęty”

– Rozumiemy, jak nieprzyjemna jest to sytuacja dla wszystkich, którzy utknęli tam i spodziewali się powrotu do Amsterdamu – powiedział rzecznik KLM w rozmowie z Telegraaf.

– Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby pasażerowie dotarli do celu jak najszybciej – dodał.

Rozpoczęto zakrojoną na szeroką skalę akcję poszukiwania gryzonia. „Obławę” udało zakończyć się po 36 godzinach. Wielogodzinne działania służb zmusiły ponad 250 osób do pozostania na Arubie – nie mogli oni wrócić samolotem do Europy. Oczekujące na lot osoby zostały zakwaterowane w hotelach na koszt linii lotniczych KLM.

Obecność gryzonia na pokładzie pozostaje zagadką – nie wiadomo, w jaki sposób szczur dostał się na pokład samolotu. Jego podróż związana być może z plagą szczurów, z jaką od jakiegoś czasu, według doniesień medialnych, zmaga się lotnisko Amsterdam Schiphol. Holenderskie portale donosiły, że zauważono obecność gryzoni w terminalach, a nawet salonikach biznesowych.

Czytaj też:
PKP Intercity uderza w RegioJet. „1080 odwołanych kursów”
Czytaj też:
RegioJet zawiódł pasażerów. Połączeń mniej niż zapowiadano

Źródło: WPROST.pl / NL Times