Nie trzeba płacić za bilety od razu. Ryanair wprowadził nowy system
Ryanair wprowadził płatność ratalną, a jednymi z pierwszych klientów, którzy z niej skorzystają, są Polacy. Nowa metoda jest dostępna dla osób, które dokonują rezerwacji z co najmniej 45-dniowym wyprzedzeniem. „Klienci będą mogli podzielić płatność za rezerwację na dwie części, 50 procent będzie płatne w momencie rezerwacji, a 50 procent w późniejszym czasie” – pisze Ryanair na stronie internetowej. Obowiązuje jednak minimalna kwota.
Ryanair przedstawia bilety na raty
Na stronie internetowej Ryanair pojawiła się nowa metoda płatności. Od teraz polscy i irlandzcy klienci niskobudżetowego przewoźnika po sfinalizowaniu koszyka mogą wybrać opcję zapłacenia za swoje bilety w systemie ratalnym. Wystarczy, że spełnią dwa najważniejsze warunki: całkowita kwota ich rezerwacji będzie wyższa od 100 euro (420 złotych), podróż będzie rozpoczynać się nie wcześniej niż 45 dni od daty pierwszej płatności.
Podróżni dokonają płatności za bilety w dwóch ratach: pierwsze 50 procent zostanie wpłacone od razu, a druga część kwoty uregulowana na 40 dni przed odlotem. Jeśli właściciel rezerwacji nie opłaci raty w wyznaczonym terminie, zostanie ona automatycznie anulowana. „Zwrot kosztów za zapłaconą ratę zostanie dokonany w postaci środków na koncie myRyanair w sekcji »Portfel«” – czytamy.
Płatność ratalna nie jest dostępna w taryfie basic
Na razie płatności ratalne będą mogli przetestować ci, którzy wybiorą taryfę Standard, Plus lub Flexi Plus, Nie będą one dostępne w najtańszej taryfie basic, w której podróżuje się jedynie z przedmiotem osobistym, bez dodatkowego bagażu podręcznego. „Płatność ratalna nie jest dostępna w przypadku, gdy rezerwacja obejmuje jakiekolwiek usługi oferowane przez strony trzecie (np. zakwaterowanie, wydarzenia i atrakcje, transfery lotniskowe, parking przy lotnisku, wynajem samochodu lub ubezpieczenie podróżne) (z wyłączeniem usług Fast Track na lotnisku)” – czytamy. Raty są również dostępne tylko na stronie – tej metody póki co nie zobaczymy w aplikacji przewoźnika.