Najwyższy budynek w Niemczech znalazł się na czele rankingu najbardziej przereklamowanych atrakcji na świecie. Rezultat oparto na liczbie rozczarowujących recenzji w internecie. Berliński obiekt o pierwszą pozycję walczył z wieloma popularnymi atrakcjami turystycznymi w Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji.
Pierwsze miejsce dla Berlińskiej Wieży Telewizyjnej
Berlin znany jest m.in. z Bramy Brandenburskiej, Muru Berlińskiego oraz Muzeum Pergamońskiego (w remoncie przez najbliższe 14 lat). Berlińska stolica jest celem weekendowych city breaków, a odwiedzający ją turyści często korzystają z internetowych rekomendacji. Pojawia się wśród nich także wysoka na 368 metrów Wieża Telewizyjna, znana jako najwyższy budynek w całych Niemczech. Otwarta w 1969 roku Berliner Fernsehturm odwiedzana jest co roku przez ponad milion turystów – nie wszyscy jednak są zachwyceni wizytą na spektakularnym punkcie widokowym z barem i obrotową restauracją. Według Vision Direct to miejsce uważane jest przez większość odwiedzających za najbardziej przereklamowane na świecie. Turyści wskazywali w swoich recenzjach na zbyt długie kolejki, a niektórzy nie omieszkali nazwać wizyty „kompletną katastrofą”. Berlin znajduje się wystarczająco blisko Polski, byśmy mogli na własne oczy zobaczyć, czy górująca nad miastem wieża jest faktycznie tak zła, jak wskazują na to recenzje.
Inne przereklamowane miejsca na liście
W rankingu znalazło się wiele innych popularnych obiektów. Na drugim miejscu umieszczono paryskie Moulin Rouge, które wygrało kolejno z tarasami ryżowymi na Bali, Wielkim Pałacem w Bangkoku oraz pomnikiem Atomium w Brukseli. W pierwszej dwudziestce znalazły się takie miejsca jak Biały Dom w Waszyngtonie, Wielki Budda na Phuket, Pałac Królewski w Madrycie, Zamek w Wersalu w Paryżu i znak Hollywood w Los Angeles.
Czytaj też:
Przejazd pociągiem za 15 tys. zł, trekking za 6 tys. zł. Oto najdroższe atrakcje turystyczne na świecieCzytaj też:
Wybrano najlepsze atrakcje turystyczne świata. Numer jeden zaskakuje