Stworzyli w pociągach miejsca „półsiedzące”. Nie trzeba za nie płacić

Stworzyli w pociągach miejsca „półsiedzące”. Nie trzeba za nie płacić

Dodano: 1
Pociąg RegioJet
Pociąg RegioJet
Nowe rozwiązanie pojawiło się w pociągach RegioJet kursujących u naszych zachodnich sąsiadów. Czesi zrealizowali tym samym pomysł szefa linii lotniczej Ryanair. Jak wyglądają tzw. miejsca półsiedzące?

O takich miejscach marzył sam Michael O’Leary, który odpowiada za irlandzką linię lotniczą Ryanair. Teraz z foteli „półsiedzących” można korzystać w czeskich pociągach RegioJet. Taki projekt powinien przypaść do gustu sporej liczbie osób. Unowocześnione wagony już kursują.

Nowe miejsca półsiedzące w czeskich pociągach

Miejsca półsiedzące zainstalowano w nowych zespołach trakcyjnych. Mowa o składach Sirius produkcji chińskiego koncernu CRRC, które od kilku dni wożą pasażerów w Czechach. To, jak wyglądają i sprawdzają się w praktyce, testował jeden z dziennikarzy portalu rynek-kolejowy.pl.

Czym są miejsca „półsiedzące”? Mowa o fotelach z oparciami, które pasażer może wykorzystać tylko w konkretny sposób. Do dyspozycji mamy jedynie podparcie pod pośladki o szerokości kilkunastu centymetrów. Choć całość może się wydawać kontrowersyjna i mało wygodna, to jednak działa.

Fotele „półsiedzące” oceniono jako alternatywę dla osób, które podróżują na bardzo krótkich trasach. Dziennikarz, który z nich korzystał, zwrócił uwagę, że lepszym pomysłem mogło być pozostawienie więcej przestrzeni na bagaż.

Trzeba pamiętać, że wspomniane miejsca „półsiedzące” nie są opcją dostępną w sprzedaży. Można z nich korzystać jedynie, gdy w pociągu skończyły się klasyczne fotele siedzące w klasach economy i business (1 i 2 klasy). Ponadto za wykorzystanie ich nie trzeba nic dopłacać.

O takich miejscach marzono. To pomysł szefa Ryanair?

Okazuje się, że pomysł na wprowadzenie miejsc, które służą wyłącznie do wygodnego opierania się, był proponowany już dawno. Wpadł na niego szef linii Ryanair, który rozważał różne opcje zmian w swoich samolotach. Myślał wtedy m.in. o usunięciu ze swoich maszyn 10 ostatnich rzędów foteli i zainstalowaniu w tej przestrzeni 15 rzędów miejsc stojących, czyli ławek z podpórkami. Choć tamten pomysł nie doszedł do skutku, to teraz coś podobnego stworzył RegioJet.

Czy opcja przypadnie do gustu pasażerom? To się okaże. Na ten moment można stwierdzić, że mamy do czynienia z czymś ciekawym, co na pewno przyda się w awaryjnych sytuacjach. Same wagony w trakcji Sirius z CRRC posiadają bardzo wygodne i nowoczesne miejsca.

twitterCzytaj też:
PKP wypuszcza w drogę puste wagony sypialniane. Turyści nie mogą wykupić miejsc
Czytaj też:
PKP będzie mieć konkurencję? Wiceminister stawia sprawę jasno

Opracowała:
Źródło: RegioJet/rynek-kolejowy.pl