Najlepsza atrakcja turystyczna według pokolenia Z. Jest tania i dostępna dla wszystkich

Najlepsza atrakcja turystyczna według pokolenia Z. Jest tania i dostępna dla wszystkich

Dodano: 
Turyści w poszukiwaniu supermarketu, zdjęcie ilustracyjne
Turyści w poszukiwaniu supermarketu, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Shutterstock / BaLL LunLa
Ten sposób taniego zwiedzania cieszy się dużą popularnością na TikToku. Korzystają z niego głównie młodzi turyści.

Coraz większa grupa młodych turystów omija restauracje, kierując się prosto pod drzwi supermarketu. Podróżniczy trend, który zawojował TikToka pokazuje, że do udanych wakacji wcale nie trzeba ogromnego budżetu. Lokalne sklepy mogą powiedzieć nam wiele o kulturze, kuchni i sposobie życia mieszkańców. Są też o wiele tańsze od atrakcji skoncentrowanych na turystach.

„Turystyka spożywcza” hitem na TikToku

Zagraniczne sklepy spożywcze to obowiązkowy punkt programu każdej podróży pokolenia zetek. Tanie, ogólnodostępne, łatwe do znalezienia – wizyty w lokalnych supermarketach podczas wakacji stały się prawdziwym hitem, a młodzi turyści chętnie udostępniają relacje ze swoich „podróży” na TikToku. Są zdania, że zakupy w nieznanym sklepie mogą powiedzieć nam więcej o kraju, który odwiedzamy, jego kuchni i kulturze, niż modne restauracje czy hotelowe bufety. „To może być kontrowersyjne, ale myślę, że najlepszą rzeczą, jaką można zrobić w czasie podróży, jest pójście do sklepu spożywczego” – powiedział jeden z użytkowników popularnej platformy na nagraniu wykonanym podczas zakupów w Malezji. „Zagraniczne sklepy spożywcze i zagraniczne McDonaldy — szukam kultury” — mówi inna osoba.

Chodzenie do supermarketów jako zwiedzanie

Kolejna podróżniczka uważa, że zakupy w zagranicznym supermarkecie powinno traktować się na równi ze zwiedzaniem „poważniejszych” atrakcji. „Chodzenie do sklepu to w zasadzie zwiedzanie. Nie dość, że możesz się czegoś dowiedzieć, to jeszcze masz wspaniałą okazję do zakupu lokalnych pamiątek” – mówi amerykańska turystka Marissa, która na co dzień mieszka w Chinach.

Zetki znane są z zamiłowania to tanich biletów lotniczych oraz wydawania pieniędzy na unikalne doświadczenia. Reprezentują zupełnie inny styl podróży niż ten, do którego było przyzwyczajone starsze pokolenie Polaków. Nasze preferencje najczęściej zależą jednak nie od wieku, ale od zasobności portfela, statusu społecznego czy sposobu życia – singiel z dużym prawdopodobieństwem zainteresuje się podróżą z plecakiem do Wietnamu i poszukiwaniem promocji w lokalnych dyskontach, jednak czteroosobowa rodzina może preferować spokojny wypoczynek w hotelu z wyżywieniem.

Czytaj też:
Kościół dla turystów tylko za opłatą. Zwiedzający oburzeni pomysłem księdza
Czytaj też:
Najgorętsze miejsce na ziemi przyciąga śmiałków. Tutaj z powodu upału ginęli turyści

Opracowała:
Źródło: nypost.com