W niedzielę samolot linii Enter Air lecący do Krakowa z Antalyi podczas lądowania wyjechał poza pas startowy i zatrzymał się na pasie zieleni. Nikt nie ucierpiał, ale lotnisko zostało zamknięte na wiele godzin, a loty zostały przekierowane nawet do Ostrawy.
Najwięcej rejsów skierowano do Katowic – m.in. Swiss z Zurychu, PLL LOT z Palermo czy Ryanair z Londynu, Oslo i Dublina. Do Katowic przeniesiono też 15 wylotów, które miały się odbyć z Krakowa.
Loty z Krakowa 15 września. Operacje wznowione
Operacja odholowania samolotu z pasa startowego na płytę postojową lotniska zakończyła się po północy. Choć loty zostały wznowione przed godz. 1 (00:40), skutki incydentu mogą być odczuwalne jeszcze w poniedziałek. „Dlatego uprzejmie prosimy, by na bieżąco śledzić informacje podawane przez przewoźników” – przekazało lotnisko w najnowszym komunikacie. Obecnie przy porannych wylotach nie ma informacji o znacznych opóźnieniach.
W niedzielę linie lotnicze organizowały transport naziemny dla pasażerów lotów przekierowanych do Krakowa. Nieoczekiwane zamknięcie lotniska było jednak wyzwaniem dla przewoźników, a część turystów długo nie wiedziała, czego się spodziewać.
„Samolot z KRK do Dublina o godz 22:40: pasażerów przekierowano do Katowic, że niby lot odbędzie się o 00:20, ale bez transportu! Musieli to zrobić na własną rękę! Następnie w Katowicach po godzinie 23 podano komunikat, że lot będzie jednak z Krakowa i podobno tam zapewniono im hotel. Uwaga – pasażerowie wracają do Krakowa, a tam ani lotu ani hotelu” – relacjonowała jedna z pasażerek na Facebooku.
Lotnisko w Katowicach, w odpowiedzi na pytanie o lot na Maltę, informowało, że duże opóźnienie spowodowane jest koniecznością przewiezienia kilku tysięcy pasażerów z Krakowa do Katowic.
Strażacy z Ostrawy pomagali w usunięciu maszyny z pasa
Na miejscu zdarzenia pracowały Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych oraz Policja. Lotnisko informowało, że do akcji usunięcia samolotu z pasa startowego został zaangażowany sprzęt Lotniczej Służby Ratowniczo-Gaśniczej, Państwowej Straży Pożarnej, a także – zgodnie z decyzją przewoźnika Enter Air – na miejsce został sprowadzony specjalistyczny sprzęt, którym dysponuje jednostka straży pożarnej z Ostrawy.
Pasażerowie powinni śledzić aktualne informacje o lotach na tablicach w terminalu, stronie internetowej i w aplikacji mobilnej.
Czytaj też:
Znany problem polskiego lotniska wrócił. Pasażerowie nie kryli irytacjiCzytaj też:
Czarny scenariusz dla polskiego lotniska. Zostanie zamknięte na 3 miesiące?