Żegnamy papierowe karty pokładowe. Ryanair podał datę cyfrowej rewolucji

Żegnamy papierowe karty pokładowe. Ryanair podał datę cyfrowej rewolucji

Dodano: 
Mobilna karta pokładowa
Mobilna karta pokładowa Źródło: Shutterstock / Delbo Andrea
Już w zeszłym roku linie Ryanair zapowiadały, że pasażerowie nie będą mogli pobrać i wydrukować fizycznej karty pokładowej. W listopadzie przewoźnik pożegna je na dobre.

Od 12 listopada pasażerowie linii Ryanair nie będą już mogli pobrać i wydrukować fizycznej karty pokładowej, ale będą musieli skorzystać z cyfrowej karty pokładowej wygenerowanej w aplikacji „myRyanair” podczas odprawy, aby wejść na pokład samolotu tej linii. Taką informację linie przekazały w komunikacie z 24 września.

100 proc. cyfrowych kart w Ryanair

Nie wiadomo, czy pasażerom pozostanie jeszcze możliwość pobierania na telefon karty pokładowej z własnego konta na stronie internetowej przewoźnika. Na razie w sekcji często zadawanych pytań czytamy, że można uzyskać do niej dostęp w sekcji „Moje rezerwacje” na stronie internetowej ryanair.com lub w aplikacji Ryanair.

Najwyraźniej linia chce jednak zachęcić wszystkich swoich klientów do jej instalowania. W tym samym komunikacie wspomina o jej zaletach. Najważniejsze są bieżące informacje dotyczące lotów (np. wejścia, na pokład, bramek) i zakłóceń – w przypadku tych drugich pasażerowie dostają powiadomienia na żywo z centrum operacyjnego Ryanair.

Czy mogę lecieć bez smartfona?

Zmiana już wcześniej budziła sporo wątpliwości – nie wszyscy pasażerowie (np. seniorzy) używają aplikacji, a inni czują się bezpieczniej z papierową kartą, na wypadek problemów ze smartfonem czy rozładowanej baterii.

W rozmowie z „The Independent” CEO linii Michael O'Leary mówił, że jeśli pasażer odprawił się online, a bateria w telefonie się rozładuje, to przy bramce pracownicy będą znać numer sekwencji i przepuszczą go bez problemu. „Więc nikt nie powinien się tym martwić. Tylko upewnij się, że odprawiłeś się online przed przyjazdem na lotnisko i wszystko będzie dobrze” – mówił.

Zapytaliśmy biuro prasowe Ryanair, jak będzie wyglądać odprawa osób, które nie używają smartfonów.

Linia informuje, że prawie 80 proc. z ponad 206 milionów jej pasażerów korzysta już z cyfrowych kart pokładowych. Jak czytamy w komunikacie „przejście na w 100 proc. cyfrowe karty pokładowe od 12 listopada jest następstwem działań innych kluczowych branż związanych ze sprzedażą biletów (takich jak festiwale, imprezy muzyczne i wydarzenia sportowe), które z powodzeniem przeszły na sprzedaż wyłącznie cyfrową”.

Czytaj też:
Znika znana opłata w Ryanair. Turyści zauważą zmianę jeszcze w tym roku
Czytaj też:
Nadchodzi rewolucja w Ryanair. Pasażerowie pożegnają ten dokument na dobre?

Źródło: Wprost