Okres jesienno-zimowy nie jest łatwy dla osób podróżujących z lotniska Kraków-Balice. W ubiegłym tygodniu mgły spowodowały spore utrudnienia i konieczne było podstawienie autobusów dla pasażerów połączeń przekierowanych na pobliskie lotniska.
Problemy na lotnisku w Krakowie
Gęsta mgła utrudniła też poranne operacje lotnicze w środę 3 grudnia. Dzień wcześniej synoptycy Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydali ostrzeżenia przed nią niemal dla całej Polski. Miejscami widzialność spadła poniżej 200 metrów. Mgły osadzały też szadź na drogach i chodnikach.
Portal 998-Małopolska pokazał, jak wyglądała sytuacja na lotnisku w Balicach kilkanaście godzin temu. Ze względu na pogarszające się warunki pasażerów proszono o śledzenie aktualnych komunikatów na temat statusu ich lotów.
Do godz. 11:35 na lotnisko Katowice Airport przekierowano loty:
- Ryanair z Madrytu (FR 5356)
- Ryanair z Londynu-Stansted (FR 2432)
- Ryanair z Londynu-Luton (FR 2351)
- Ryanair z Sztokholmu-Arlanda (FR 4626)
- SAS – Scandinavian Airlines z Kopenhagi (SK 1735)
- Wizz Air z Wilna (W6 2040)
- Ryanair z Bristolu (FR 5517)
- Ryanair z Bari (FR 2723)
- Ryanair z Oslo-Torp (FR 6217)
- Ryanair z Sewilii (FR 6217)
- KLM Royal Dutch Airlines z Amsterdamu (KL 1323)
Z Katowic odlecą również krakowskie rejsy linii Ryanair do: Londynu Luton (FR 2350), Londynu Stansted (FR 2433), Sztokholmu Arlanda (FR 462) Madrytu (FR 5357), Bristolu (FR 5518).
Pracownicy katowickiego proszą o cierpliwość pasażerów przekierowanych lotów, którzy czekali na wyjście z samolotu. „Pracownicy obsługi naziemnej nagle się nie rozdwoją, a wiemy, że robią, co mogą. Ponadto priorytet w obsłudze, co naturalne, mają organiczne katowickie rejsy” – czytamy na profilu lotniska na Facebooku.
Utrudnienia występowały jeszcze po 11. Do Warszawy przekierowano samolot Air France z Paryża.
Kiedy montaż systemu ILS kat. III?
Mgły od dawna generują spore utrudnienia w małopolskim porcie lotniczym. Już 1 września trzeba było przekierować kilka rejsów z tego powodu. Lotnisko w Balicach czeka na montaż zaawansowanego systemu ILS kategorii III, który pozwoli lądować także w czasie trudnych warunków. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zaplanowała montaż tych urządzeń na czerwiec 2026 r. Kluczowym projektem infrastrukturalnym ma być budowa nowej drogi startowej o długości co najmniej 2800 m. Start prac jest planowany na 2027 rok.
Czytaj też:
Paraliż na polskim lotnisku. Turyści nie mogli wieczorem dolecieć do domuCzytaj też:
To lotnisko kończy z limitem płynów. Turyści bez stresu wezmą nawet 2 litry
