Koniec imprez i szaleństwa? Podróże w 2023 roku będą zupełnie inne

Koniec imprez i szaleństwa? Podróże w 2023 roku będą zupełnie inne

Dodano: 
Tłumy turystów w Wenecji
Tłumy turystów w Wenecji Źródło: WPROST.pl / Klaudia Zawistowska
Choć 2022 rok jeszcze nie dobiegł końca, to analitycy już wiedzą, w jaki sposób będziemy podróżować w 2023 roku. Zaskoczeń nie brakuje, ponieważ popularne wyjazdy do dużych miast mają zastąpić podróże do miejsc gwarantujących spokój, ale również dających jak najwięcej wrażeń.

Po dwóch latach paraliżu w branży turystycznej rok 2022 roku przyniósł duże zmiany. Podróże znów stały się możliwe, a zdecydowana większość krajów zrezygnowała z obostrzeń covidowych i w pełni otworzyła swoje granice. Jak będzie wyglądał przyszły rok? Przeanalizowaniem trendów postanowił zająć się Booking.com.

Podróż do przeszłości, czyli wakacje offline w ciszy i spokoju

Jak wynika z wewnętrznych analiz, a także badania przeprowadzonego na grupie 24 tys. osób, w przyszłym roku podróżni będą szukać ucieczki przed codziennością. Popularne mają być klimatyczne miejsca z dala od zgiełku dużych miast. Turyści będą chcieli odciąć się od świata i internetu, dzięki czemu wreszcie będą „tu i teraz”. Tym samym większą popularnością będą cieszyły się ekologiczne miejsca noclegowe, a także wiejskie domki wyposażone tylko w to, co jest niezbędne do codziennego życia.

Popularne ma być również podróżowanie, które pozwoli cofnąć się w czasie. Podobno nawet milenialsi i przedstawiciele pokolenia Z będą chcieli spędzać urlop w miejscach, w których czas zatrzymał się w epoce poprzedzającej cyfryzację. Popularne będzie zwiedzanie miejsc znanych z filmów retro i wycieczki autobusowe w gronie najbliższych przyjaciół.

Popularne będą również wyjazdy, podczas których turyści będą mogli zadbać o swoje zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. Na takie podróże często będą decydowały się osoby znajdujące się w ważnym momencie swojego życia, np. kobiety w ciąży, czy przechodzące menopauzę.

Wakacje z adrenaliną i przygodą, ale przede wszystkim warte każdej złotówki

Zdaniem analityków i Booking.com podróżni będą szukali również nowych doświadczeń. Ponownie ważne będzie zagłębienie się w kulturę, język, historię i tradycję odwiedzanych regionów. Przy czym w 2023 roku ważne będzie, aby to poznawanie było warte swojej ceny. Podróżni nie chcą oszczędzać na wyjazdach, ale będzie im zależało na mądrym wydawaniu pieniędzy.

Po latach pandemii do łask mają wrócić również wyjazdy służbowe. Nie chodzi tu jednak o klasyczne podróże w celach biznesowych, a o integrację pracowników, którzy często znają się wyłącznie z kontraktu mailowego lub za pośrednictwem komunikatorów. Wyjazdy integracyjne, podczas których będzie można zacieśnić więzy ze współpracownikami, a równocześnie dobrze się bawić mają być popularniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Czytaj też:
Ryanair i Wizz Air otworzą nowe gorące trasy? Lista kierunków to spełnienie marzeń
Czytaj też:
Boże Narodzenie na plaży? Sprawdzamy najtańsze wakacje all inclusive na grudzień

Opracowała:
Źródło: Booking.com/stylist.co.uk