PKP wkracza w XXI wiek. To odmieni podróże na zawsze

PKP wkracza w XXI wiek. To odmieni podróże na zawsze

Dodano: 
Pasażerowie czekajacy na pociąg
Pasażerowie czekajacy na pociągŹródło:WPROST.pl / Klaudia Zawistowska
PKP Intercity może pochwalić się rekordowymi statystykami. W 2022 roku przewieziono najwięcej pasażerów w całej historii, a rok 2023 może być pod tym względem jeszcze lepszy. Wszystko dzięki dwóm aplikacjom, które sprawią, że podróż i jej planowanie będą wygodniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

W 2022 roku pociągami podróżowało prawie 59 mln pasażerów. To ogromny wzrost w porównaniu do wcześniejszego rekorduk który został ustanowiony w 2019 roku i wynosił niespełna 49 milionów. Jak podkreśla PKP, większa liczba podróżnych, to również większe wymagania. Wiele potrzeb podróżnych mają zaspokoić dwie nowe aplikacje, które w ogromnym stopniu ułatwią przejazdy z PKP Intercity i nie tylko.

Rewolucja w PKP. Planowanie podróży jeszcze nigdy nie było tak przyjemne

W sklepach Google Play i App Store pojawiły się już dwie darmowe aplikacje, które mają wprowadzić podróże polskimi kolejami na zupełnie nowy poziom. Użytkownicy mogą zainstalować PKP.appka, a także PKP Intercity.

Pierwsza z nich została stworzona przez Polskie Koleje Państwowe S.A. i jest niezbędnym asystentem podróży. Dzięki niej dowiemy się, gdzie znajdują się dworce, a także jakie usługi są na nich dostępne. Informacje będą dotyczyły poczekalni, kas biletowych, toalet, przechowali bagażu, stojaków dla rowerów, czy ułatwień dla osób z niepełnosprawnościami. Nie wiesz, czy na dworcu zjesz coś ciepłego, albo zrobisz zakupy? Możesz to sprawdzić w aplikacji PKP.appka.

Nowa aplikacja ma również jeszcze jedną ważną funkcję – przycisk SOS. Umożliwi on szybkie połączenie ze służbami PKP S.A. odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo w razie zagrożenia. Pasażerom z pewnością spodobają się również opcje aktualizowanych w czasie rzeczywistym odjazdów i przyjazdów pociągów, wyszukiwania połączeń, czy kupowania biletów.

– W Grupie PKP ofertę postrzegamy bardzo szeroko. Obok miliardowych inwestycji, takich jak budowy i modernizacje dworców, zakupy nowego taboru, niezwykle ważne są także nowoczesne narzędzia ułatwiające planowanie podróży i zakup biletów. Jestem przekonany, że właśnie takimi będą stworzone właśnie nowe aplikacje mobilne – mówi Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A. i Grupy PKP

Nowa aplikacja PKP Intercity pozwoli podróżować o wiele taniej

Podróże pociągami będą o wiele przyjemniejsze również dzięki aplikacji PKP Intercity. W niej również można już kupować bilety. Ułatwi to opcja „Tam i Powrót”, dzięki której możliwe jest kupienie biletów w obie strony w ramach jednej transakcji.

Świetną funkcją, która spodoba się zwłaszcza tym, którzy szukają oszczędności, jest pole „Łowcy Promo”. To dzięki niej pasażerowie znajdą najtańsze połączenia. Wystarczy, że wprowadzą datę wyjazdu i stację początkową (ewentualnie również końcową), a system wyświetli długą listę możliwych podróży. Z aplikacją można również zamówić posiłek w Warsie z dostawą do naszego miejsca. Rezerwację biletów ułatwi także funkcja profili zakupowych, dzięki której można zdefiniować część stałych parametrów podróży. Oczywiście w aplikacji znajdziemy również kupione bilety.

facebook

– Nasza strategia zakłada ulepszanie doświadczeń pasażerów na każdym etapie podróży, a jednym z nich jest właśnie zakup biletu, który systematycznie staje się coraz prostszy. Dlatego już projekt aplikacji zakładał wygodę użytkowania i możliwość elastycznego rozszerzania o dodatkowe usługi. Dotychczasowa aplikacja IC Mobile Navigator musiała się udać na zasłużoną emeryturę. Jej następczyni, aplikacja PKP Intercity, pozwala na szybsze zaplanowanie podróży i zakup biletu – podkreślił Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

Ambitnie i bardzo obiecująco wyglądają również plany rozwoju aplikacji. „W przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach oraz umożliwi korzystanie z programu lojalnościowego, zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji oraz udział w offsecie ekologicznym. Wśród nowych funkcjonalności znajdzie się także możliwość kontaktu poprzez aplikację z drużyną konduktorską w celu zgłoszenia nieodpowiedniej temperatury w pociągu, usterek lub problematycznego zachowania współpasażerów” – można przeczytać w komunikacie prasowym.

Czytaj też:
Pasażerowie wypunktowali PKP i koleje regionalne. To ocenili najgorzej
Czytaj też:
PKP Intercity: bilet na pociąg kupisz łatwiej

Opracowała:
Źródło: Polskie Koleje Państwowe S.A./Wprost.pl