W sieci nie brakuje porad dla podróżnych latających samolotami. Jakiś czas temu pilot pokazał, jak przetrwać turbulencje, jeśli się ich szczególnie boimy. Jego wskazówki spotkały się z bardzo pozytywnym przyjęciem odbiorców. Teraz z kolei pewna stewardesa postanowiła wypunktować błędy, jakie robimy podczas kupowania biletów lotniczych. Ich unikanie może zdecydowanie polepszyć komfort naszego podróżowania.
3 błędy, jakie popełniamy podczas kupowania biletów lotniczych
Caroline, która publikuje posty w mediach społecznościowych pod pseudonimem @blondevoyage, już kiedyś przygotowała podobne nagranie. Z racji jego popularności postanowiła je jednak zaktualizować po dwóch latach. W dodatku zbliża się najgorętszy wakacyjny sezon, a co za tym idzie, rozpocznie się masowe bookowanie biletów.
Stewardesa podzieliła się trzema głównymi błędami popełnianymi przez Amerykanów przy rezerwacji biletów lotniczych. Są to pomyłki, które mogą doprowadzić do chaosu w podróży.
„Mam nadzieję, że dzięki temu podróż stanie się bardziej płynna” – oznajmiła kobieta.
Pierwszy częsty błąd popełniany przy rezerwacji wycieczki dotyczy czasu przesiadki. Według Caroline wielu turystów nie zwraca uwagi na czas połączeń, co często prowadzi do niepotrzebnego stresu.
„Jeśli rezerwujesz lot z przesiadką, pamiętaj, aby zarezerwować sobie co najmniej dwie godziny przerwy pomiędzy lotami” – powiedziała, dodając, że w szczycie sezonu letniego samoloty często mogą być opóźnione. Dodatkowo poradziła, aby podróżujący międzynarodowi zachowali trzygodzinną przerwę między lotami, co zapewni im mnóstwo czasu na odprawę celną przed wejściem na pokład w ramach drugiego etapu podróży.
Stewardesa zdradziła, że wiele osób pozostawia sobie tylko 30 minut na transfer.
Drugim błędem jest rezerwowanie lotów popołudniowych lub wieczornych. Dlaczego? Caroline zdradza, że to właśnie poranne rejsy mają najmniejsze opóźnienia.
„Wiem, że nie chcesz wstawać o trzeciej nad ranem, żeby złapać samolot o piątej rano” – stwierdziła. „Ale obiecuję ci, że im wcześniejszy lot, tym wszystko pójdzie gładko”.
Trzecim i ostatnim błędem podróżujących jest to, że nie pobierają aplikacji linii lotniczej od razu po zarezerwowaniu biletu przez internet.
„Możesz dowiedzieć się, czy są jakieś opóźnienia, uzyskać informacje o swoim locie przesiadkowym i przy której bramce powinieneś się znaleźć” – powiedziała.
Co o tym sądzicie?
Czytaj też:
Takie zachowanie stewardesy powinno zaniepokoić. Może oznaczać, że dzieje się coś złegoCzytaj też:
Podróż dziecka samolotem. Jak się do tego przygotować?