Znikną wszystkie biura informacji turystycznej. Wszystko przez Tiktoka i Youtube'a

Znikną wszystkie biura informacji turystycznej. Wszystko przez Tiktoka i Youtube'a

Dodano: 
Biuro turystyczne Visit Scotland
Biuro turystyczne Visit Scotland Źródło: Shutterstock / SnapTPhotography
Do 2026 roku ze szkockich miast mają zniknąć centra informacji dla obcokrajowców. Podróżni zdecydowanie bardziej wolą korzystać z rekomendacji w internecie.

Czasy, w których po przyjeździe do nowego miasta w pierwszej kolejności kierowaliśmy się do okienka biura turystycznego, minęły bezpowrotnie. Choć biura prześcigają się w ofertach wakacji bez telefonu, dla większości turystów internet to jedno z najważniejszych udogodnień podczas zwiedzania. W poszukiwaniu inspiracji podróżnicy sięgają po TikToka i Youtube'a, rzadziej po ulotkę z biura. Z tego powodu w Szkocji podjęto decyzję o zamknięciu obiektów informacyjnych do 2026 roku.

Zamknięcie biur turystycznych w Szkocji

Szkocka organizacja turystyczna VisitScotland zdecydowała o zamknięciu swoich obiektów stacjonarnych do końca 2026 roku. Program stopniowego zawieszania ich działalności realizowany jest w tym kraju od 2017 roku. Przez pierwsze dwa lata zamknięto 39 biur, a teraz mają paść kolejne. Polityce firmy, która swoją decyzję tłumaczy brakiem zainteresowania wśród turystów, sprzeciwia się rząd Zjednoczonego Królestwa, który wezwał organizację do przemyślenia swoich działań. Rezygnacja z informacji turystycznych w VisitScotland miałaby dotknąć 170 zatrudnionych w nich pracowników.

Turyści wolą internet

TikTok, Youtube, Instagram, czy Tripadvisor – w dzisiejszych czasach turyści mają nieograniczone możliwości w planowaniu podróży i poszukiwaniu rekomendacji. Dostępne na miejscu atrakcje turystyczne znamy na wylot często jeszcze przed wejściem na pokład samolotu. „Krajobraz turystyczny w ostatnich latach zmienił się znacząco. Zapotrzebowanie na iCentres (stacjonarne biura VisitScotland – przyp.red) zmalało, podczas gdy zapotrzebowanie na informacje i rezerwacje online nadal rośnie” – uważa John Thurso, przewodniczący organizacji. Najważniejszym celem szkockiej firmy ma być w najbliższych latach wybranie efektywniejszych kanałów promocji turystyki. Zamiast drukowanych ulotek dla stacjonarnych centrów informacji, VisitScotland zamierza skupić się na promocji wśród influencerów w mediach społecznościowych.

Czytaj też:
Ponury raport dotyczący podróży w 2040 roku. Zbyt gorąca Grecja i brak śniegu w Laponii to początek
Czytaj też:
Linia lotnicza wprowadza zmiany. Pasażer będzie mógł zablokować miejsce obok siebie, by zostało puste

Opracowała:
Źródło: BBC