Zarządzany przez Sławomira Nitrasa resort sportu i turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęły kampanię promującą nasz kraj wśród zagranicznych gości. Już na pierwszy rzut oka widać, że dynamiczny klip jest adresowany do młodych osób, ponieważ rozmowa odbywa się przez komunikator internetowy. W filmie widzimy Cristiano, który pyta dwóch polskich sportowców – wielokrotną medalistkę mistrzostw świata, kolarkę Katarzynę Niewiadomę i koszykarza NBA Jeremy’ego Sochana, co warto zobaczyć w Polsce.
Spot promujący Polskę. Morze, góry, duże miasta
Na jakie lokalizacje postawiło polskie ministerstwo? Zaczyna się od najbardziej ogólnych rekomendacji – Jeremy Sochan poleca morze (a konkretnie Cypel Rewski), a Katarzyna Niewiadoma góry. Koszykarz poleca aktywny wypoczynek na dużym festiwalu muzycznym, a kolarka relaks na łonie natury.
W kolejnej scenie zaprezentowano „energię miast”. W filmie widzimy zarówno topową destynację – Kraków (miasto wręcz zmaga się już z nadmierną turystykę), a następnie malownicze ujęcia z drona na kładkę w Warszawie oraz na wieczorny Gdańsk, z karuzelą podobną do tej przy Placu Trocadero w Paryżu. I tym razem kolarka stawia na spokojniejszy wypoczynek.
„Dajcie spokój, w niczym się nie zgadzacie!” – mówi w końcu filmowy turysta planujący przyjazd do Polski. Puentą jest stwierdzenie, że sportowcy są zgodni co do atrakcyjności naszego kraju w oczach zagranicznych turystów. Hasłem kampanii jest „POLSKA. Więcej niż myślisz”.
Rasistowskie wpisy po publikacji filmu
Od czwartku w sieci zrobiło się głośno nie ze względu na zawartość klipu, ale zaproszenie do niego Jeremy’ego Sochana. Skrajnie prawicowy dziennikarz Tomasz Sommer zaatakował resort sportu za wybór do klipu „murzyna z tarantulą na głowie i blondynki”, a wtórowali mu inni komentujący. Jeremy Sochan ma podwójne obywatelstwo, jego matka jest Polką, a ojciec był Afroamerykaninem. Koszykarz był niewzruszony i zareagował na wpis bez cienia agresji.
Wiadomo, że film zobaczą odbiorcy w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Czechach, Austrii, Szwecji, na Węgrzech. Wcześniej w tym roku Polska Organizacja Turystyczna promowała Polskę w Paryżu jako kolejny przystanek podróży.
Co sądzicie o tym spocie? Czy zachęci gości z zagranicy do odwiedzenia Polski?
Czytaj też:
Polski jarmark wśród najpiękniejszych na świecie. Znalazł się na liście CNNCzytaj też:
Zagraniczni turyści opanowali Energylandię. Pokochali ją m.in. Arabowie