Internet, wegańskie dania i bilety od 9 zł. Tak ma wyglądać podróż Warszawa-Praga

Internet, wegańskie dania i bilety od 9 zł. Tak ma wyglądać podróż Warszawa-Praga

Dodano: 
Prezentacja Leo Express na dworcu Warszawa Centralna
Prezentacja Leo Express na dworcu Warszawa Centralna Źródło: Archiwum prywatne / Marzena Tarkowska
Najtańsze bilety od 9 zł, cztery klasy, szybki internet 5G i zróżnicowane menu. Przewoźnik Leo Express zaprezentował pociąg, którym pasażerowie pojadą z Warszawy do Pragi już w marcu przyszłego roku.

Czeski przewoźnik autobusowo-kolejowy Leo Express jest już dobrze znany polskim pasażerom. W Polsce działa od 2014 r., a w 2018 r. jego pociągi zaczęły kursować z dworca głównego w Pradze do Krakowa. Teraz przyszedł czas na wzbogacenie oferty. 1 marca 2026 r. Leo Express uruchomi nowe, bezpośrednie połączenie na trasie Warszawa – Kraków – Praga (dzienne oraz nocne). Na start Czesi zaproponowali bilety w bardzo atrakcyjnych cenach. Można je kupić już od dzisiaj, w cenie od 9 zł z Warszawy do Krakowa, z miejscówką.

W środę mieliśmy okazję zajrzeć do niskopodłogowych pociągów Stadler Flirt, które będą kursować między stolicami Polski i Czech. Wagony są bezprzedziałowe, w każdym składzie jest ich 5.

Cztery klasy podróży w czeskich pociągach

Uwagę zwraca ciemniejsza kolorystyka wystroju niż w pociągach PKP Intercity. Ściany pociągu oraz wykładzina są utrzymane w brązowych kolorach.

W środku pociąguPociąg Leo Express na dworcu Warszawa Centralna

Leo Express oferuje przejazdy w czterech klasach – Economy, Economy Plus, Business i Premium. W pierwszej znajdziemy siedzenia z małym stolikiem, a w Economy Plus i Business dodatkowo więcej przestrzeni na nogi. W klasie ekonomicznej, w wagonie A wydzielono kolorową sekcję dla dzieci, w której mali podróżnicy znajdą kredki, kolorowanki i wizerunek kotki Lexi.

Sekcja dla dzieci w wagonie A

Klasa Premium znajduje się najbliżej kabiny maszynisty – właściwie to przedział, w którym jest 6 miejsc z rozkładanymi fotelami. Jednocześnie jest strefą ciszy, bez głośnych rozmów. W cenie biletu w tej klasie zawarto przekąski i napoje, w tym prosecco (w menu oznaczone jako Leo&Secco). Na trasie do 109 km przysługuje jeden napój bezalkoholowy, a na trasie od 110 km wzwyż zestaw przekąska+zupa/deser albo danie główne+zupa/deser. W cenie są napoje bez alkoholu (nieograniczone), a alkoholowe – dwa.

Na tej trasie Polacy wybierają Premium

W rozmowie z „Wprost” dyrektor generalny Leo Express Peter Köhler powiedział, że dotychczas polscy pasażerowie na trasie Kraków-Praga najchętniej wybierali bilety właśnie w najwyższej klasie.

– W cenie są posiłki i napoje, a na rozkładanych fotelach można spać, więc ten wybór dobrze się sprawdza podczas podróży nocą – mówił. Dodał, że nie obawia się też konkurencji drugiego czeskiego przewoźnika Regiojet, który chce jeździć na trasie Warszawa-Kraków, ponieważ Leo Express ma lojalnych klientów i „oferuje usługi wyższej klasy”.

Jakie są plany na zwiększenie liczby pasażerów? Peter Köhler mówi, że obecnie firma ma około 4 mln klientów i liczy na pozyskanie kilkuset tysięcy nowych w Polsce.

Internet 5G i bogate menu. Jakie ceny?

Wśród udogodnień w pociągu ma być szybki Internet 5G, bez którego wielu pasażerów nie wyobraża sobie pracy i rozrywki w czasie podroży.

W pociągu nie ma wagonu restauracyjnego. W każdej z klas pasażerowie mogą zamówić płatne posiłki na miejscu. Menu jest bardzo bogate – uwagę zwracają duży wybór kaw, dań obiadowych i deserów, w tym wegańskich. Wśród tych ostatnich jest np. porzeczkowa Panna Cotta (w cenie 13,80 zł). Ziołowe Kung Pao kosztuje 139 koron czeskich (27,80 zł). Najtańsza kawa, espresso kosztuje 7,80 zł.

Menu w pociągu Leo Express

Gdzie kupić bilety na Leo Express?

Bilety na czeski pociąg nie są na razie dostępne w kasach na polskich dworcach. Można je kupić tylko na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej oraz u partnerów przewoźnika. Przywiązanie klienta jest też budowane poprzez program lojalnościowy – po podróży otrzymuje się zwrot na konto klienta (do 10 proc. cashbacku od ceny biletu, który można przeznaczyć na kolejne przejazdy lub zakup poczęstunku).

Czy oddech konkurencji sprawi, że ceny biletów PKP na trasie Warszawa-Kraków spadną? Według analityka Leo Express, Krystiana Gałuszki, tak było w innych krajach. Wiadomo, że 9 zł (za przejazd z Warszawy do stolicy Małopolski) to cena na zachętę i z czasem może się zmienić. W środę po południu bilet na wspólny przejazd z dzieckiem w najtańszej klasie kosztował 16 zł.

Pociągi będą kursować na trasie Warszawa-Opoczno-Włoszczowa-Krakow-Oświęcim-Ostrawa-Ołomuniec-Praga. Pociąg z Warszawy wyruszy o 7:21, w Krakowie będzie o 10:18, a do Pragi dojedzie o 16:43. Nocny pociąg wyruszy z Warszawy o 22:41, a w Pradze będzie o 7:43. Z Krakowa do Pragi pociągi pojadą o 5:47 (tylko w niedziele i poniedziałki), a po południu w inne dni o 14:30 (w Pradze o 20:43).

Dodatkowo od 14 grudnia 2025 roku przewoźnik wprowadzi nowe dzienne połączenie kolejowe Krakowa z Pragą.

Czytaj też:
Na te zmiany czekali pasażerowie. Podróż z Gdańska do Pragi będzie wygodniejsza

Czytaj też:
PKP ogłosiło nowa promocję. Od 66 zł za bilety z Warszawy

Źródło: Wprost