Na wieść o tym, że może ubiegać się o rekompensatę od znanej platformy, wielu Polaków zareagowało entuzjastycznie. Już pod koniec sierpnia 2025 roku wypełniano specjalny formularz na stronie. Wystarczyło zalogować się na swoje konto w Booking.com, przejść do Centrum Pomocy i wybrać opcję wysłania wiadomości do Obsługi Klienta. Jej treść brzmiała: „Składam reklamację dotyczącą nieinformowania przez Booking.com konsumentów o tym, czy dostawca zakwaterowania jest przedsiębiorcą, czy osobą prywatną, i w związku z decyzją UOKiK nr RKR-3/2025 oczekuję przyznania rekompensaty”.
Wtedy Booking.com odpowiadał, że program wydawania rekompensat „jeszcze nie działa”. „Przejrzymy Państwa zapytanie i udostępnimy więcej informacji w wymaganym czasie ustalonym przez urząd” – czytaliśmy na skrzynce mailowej w sierpniu. Teraz ponownie można wysyłać prośbę o zwrot, a platforma sama o tym przypomina.
Booking.com zrekompensuje straty klientom
„Szanowny Kliencie. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał decyzję zobowiązującą w sprawie sposobu przekazywania przez Booking.com określonych informacji konsumentom. Szczegółowe informacje na temat zobowiązań podjętych przez Booking.com oraz stanowiska UOKiK można znaleźć w jawnej wersji decyzji UOKiK w sprawie zobowiązań nr RKR-3/2025 z dnia 1 sierpnia 2025 r., dostępnej pod adresem www.uokik.gov.pl”. – czytamy w najnowszej treści maila wysłanego do Polaków mailem.
Wynika z niego, że już oficjalnie można ubiegać się o pieniądze. Trzeba pamiętać, że reklamacje muszą być złożone za pośrednictwem Centrum pomocy Booking.com B.V. Ponadto platforma sugeruje, aby konsumenci składali wszelkie reklamacje za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji i zalogowali się za pomocą numeru wybranej starej rezerwacji i kodu PIN. To ma przyspieszyć cały proces.
Tyle mogą dostać Polacy
Posiadacze programu Genius 1 otrzymają awans do poziomu Genius 2, a osoby z Genius 2 do poziomu Genius 3. Osoby, które są już na poziomie trzecim, będą z kolei miały doładowane konto na booking lub otrzymają voucher o wartości 40 zł. Te środki będą ważne przez 12 miesięcy.
O jednorazowy zwrot mogą ubiegać się osoby, które dokonały jakiejkolwiek rezerwacji na Booking.com w okresie od 1 stycznia 2023 roku aż do dnia wprowadzenia wynikających z decyzji zmian, czyli właściwie niemal do dziś. Termin składania wniosków kończy się trzy miesiące po otrzymaniu wiadomości mailowej od Booking.com, czyli w połowie stycznia 2026 roku.
facebookCzytaj też:
Dzięki temu odzyskasz zwrot po wakacjach. Polacy o tym nie pamiętająCzytaj też:
Turyści przepłacali na Booking.com? Na jaw wychodzą kłopotliwe fakty