Listopadowa zmiana będzie piątą w tym roku i zarazem ostatnią. Korekty związane są z modernizacjami prowadzonymi na liniach kolejowych. Jak zapowiada PKP, najnowsza korekta „zmieni rozkład niektórych pociągów od niedzieli 6 listopada br. i zapewni pasażerom optymalne możliwości dojazdu”. Zmiany będą obowiązywać do soboty 10 grudnia br. Wtedy w życie wejdzie nowy rozkład jazdy na sezon 2022/23.
Jedną z głównych tegorocznych inwestycji są prace na Warszawskim Węźle Kolejowym. Co jasne, roboty mają duży wpływ na kursowanie części pociągów jeżdżących do, z i przez Warszawę. PKP zapowiadają, że wprowadzone zostaną zmiany w systemie sterowania ruchem kolejowym. „Ze względu na zapewnienie pełnego bezpieczeństwa ruchu pociągów wydłużony zostanie czas jazdy składów jadących z kierunku zachodniego, co tym samym ograniczy przepustowość linii. Od 25 października na stacji Warszawa Zachodnia dla pociągów PKP Intercity dostępny jest tylko jeden peron” – informują Polskie Koleje Państwowe. W związku z tym od 6 listopada przez stację Warszawa Gdańska kursować będą pociągi:
- IC 6121 Asnyk relacji Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia;
- IC 9121 relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Gdańska;
- IC 1900 Boryna relacji Warszawa Gdańska – Łódź Fabryczna;
- TLK 81171 Uznam relacji Świnoujście – Warszawa Gdańska;
- IC 91133 Korczak relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia;
- IC 17100 Dionizos relacji Warszawa Gdańska – Zielona Góra Główna;
- IC 1526 Moniuszko relacji Warszawa Gdańska – Bydgoszcz Główna;
- IC 6129 Oleńka relacji Warszawa Gdańska – Bydgoszcz Główna;
- TLK 16100 Orzeszkowa relacji Warszawa Wschodnia – Jelenia Góra;
- IC 1201 Czartoryski relacji Łódź Fabryczna – Lublin Główny;
- IC 41011 Chopin relacji Bohumin – Warszawa Wschodnia;
- IC 61103 Dąbrowska relacji Wrocław Główny – Białystok;
- IC 4523 Skarbek relacji Koluszki – Olsztyn Główny;
- IC 9111 Tuwim relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia;
- TLK 51119 Brda relacji Bydgoszcz Główna – Warszawa wschodnia;
- IC 1904 Rubinstein relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna;
- IC 14006 Silesia relacji Warszawa Wschodnia – Bohumin;
- IC 41007 Silesia relacji Bohumin – Warszawa Wschodnia;
- IC 17102 Zielonogórzanin relacji Warszawa Gdańska – Zielona Góra Główna;
- IC 1410 Wysocki relacji Warszawa Gdańska – Katowice;
- IC 16104 Nałkowska relacji Białystok – Wrocław Główny
- IC 13110 Marszałek Piłsudski relacji Warszawa Gdańska – Kraków Główny;
- IC 1626 Łużyce relacji Warszawa Wschodnia – Zgorzelec;
- IC 1908 Łodzianin relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna;
- TLK 15118 Brda relacji Warszawa wschodnia – Bydgoszcz Główna;
- TLK 61153 Krasiński relacji Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia;
- IC 14010 Chopin relacji Warszawa Wschodnia – Bohumin;
- IC 9108 Łęcka relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia;
- TLK 16152 Krasiński relacji Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny;
- IC 1910 Tuwim relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna.
Od 28 listopada do 10 grudnia przez stację Warszawa Gdańska będą jeździć także pociągi
- TLK 61171 Karkonosze relacji Jelenia Góra – Warszawa Gdańska;
- TLK 31103 Hańcza relacji Kraków Główny – Suwałki;
- IC 91109 Łodzianin relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Gdańska;
- IC 4111 Wysocki relacji Katowice – Warszawa Gdańska;
- IC 18153 Parsęta relacji Łódź Fabryczna – Kołobrzeg;
- TLK 28100 Staszic relacji Lublin Główny – Szczecin Główny;
- IC 71105 Warta relacji Poznań Główny – Warszawa Gdańska;
- IC 31111 Marszałek Piłsudski relacji Kraków Główny – Warszawa Gdańska;
- IC 61105 Nałkowska relacji Wrocław Główny – Białystok;
- IC 1624 Fredro relacji Warszawa Gdańska – Wrocław Główny;
- IC 82107 Kujawiak relacji Piła Główna – Chełm;
- IC 28104 Zamoyski relacji Lublin Główny – Gorzów Wielkopolski;
- IC 1422 Pilecki relacji Warszawa Gdańska – Racibórz;
- TLK 35105 Lubomirski relacji Kraków Główny – Gdynia Główna;
- TLK 38155 Lubomirski relacji Kraków Główny – Kołobrzeg;
- IC 6125 Fredro relacji Wrocław Główny – Warszawa Gdańska;
- IC 81103 Podlasiak relacji Świnoujście – Suwałki;
- IC 27100 Lubuszanin relacji Lublin Główny – Zielona Góra Główna;
- IC 6521 Słowacki relacji Wrocław Główny – Ełk;
- TLK 35101 Małopolska relacji Zakopane – Gdynia Główna;
- TLK 61101 Orzeszkowa relacji Jelenia Góra – Warszawa Gdańska;
- IC 41003 Polonia relacji Bohumin – Warszawa Gdańska;
- IC 4121 Daszyński relacji Bielsko-Biała Główna – Warszawa Gdańska;
- IC 4161 Beskidy relacji Zwardoń – Warszawa Gdańska;
- IC 6123 Baczyński relacji Wrocław Główny – Warszawa Gdańska;
- IC 61151 Śnieżka relacji Szklarska Poręba Górna – Warszawa Gdańska;
- EIC 4551 Klimczok relacji Katowice – Gdynia Główna;
- EIC 71007 Spree relacji Frankfurt nad Odrą – Warszawa Gdańska;
- EIC 6101 relacji Wrocław Główny – Warszawa Gdańska;
- EIC 5450 Klimczok relacji Gdynia Główna – Katowice;
- EIC 71001 Berolinum relacji Frankfurt nad Odrą – Warszawa Gdańska;
- EIC 71009 Varsovia relacji Frankfurt nad Odrą – Warszawa Gdańska (tylko 10 grudnia);
- EIP 6103 relacji Wrocław Główny – Warszawa Gdańska;
- EIP 3105 relacji Kraków Główny – Warszawa Gdańska.
Pomiędzy 7 a 10 grudnia trasą alternatywną przez Dęblin, Pilawę i Otwock będą kursować pociągi:
- IC 13104 Witos relacji Warszawa Wschodnia – Przemyśl Główny;
- IC 31104 Witos relacji Przemyśl Główny – Warszawa Wschodnia;
- IC 31106 San relacji Przemyśl Główny – Warszawa Wschodnia;
- IC 13106 San relacji Warszawa Wschodnia – Przemyśl Główny;
- TLK 12110 Nida relacji Warszawa Wschodnia – Kielce;
- TLK 21110 Nida relacji Kielce – Warszawa Wschodnia;
- TLK 38170 Ustronie relacji Kraków Główny – Kołobrzeg (2-10 grudnia);
- TLK 83170 Ustronie relacji Kołobrzeg – Kraków Główny (2-10 grudnia).
Czytaj też:
Ominął auta przed przejazdem kolejowym. Wjechał prosto pod pociąg