Nowa aplikacja jest dostępna do pobrania w sklepach Google Play oraz App Store i zastąpiła dotychczasową – IC Mobile Navigator. Cieszy się dużą popularnością wśród pasażerów – przez pierwsze 2,5 miesiąca PKP Intercity sprzedało w niej 200 tys. biletów.
Co w niej znajdziemy? Nowa aplikacja oferuje wiele rozwiązań zwiększających komfort użytkowania i oszczędzających czas podróżnych. Do nich należy funkcja zakupu biletów „Tam i Powrót” w ramach jednej transakcji, a same połączenia szybko i łatwo znaleźć można dzięki szerokiemu wyborowi filtrów w wyszukiwarce. W ramach jednej transakcji podróżni mogą kupić też bilety na przejazd z przesiadką oraz bilety na przewóz roweru, dodatkowego bagażu czy czworonogiego towarzysza podróży. W łatwy sposób można sprawdzić najtańsze i najszybsze połączenie w wybranej relacji. Dla tych, którzy podróżują często, przydatna będzie funkcja profili zakupowych, dzięki której można zdefiniować część stałych parametrów podróży. Aplikacja jest dostępna dodatkowo w angielskiej, niemieckiej i ukraińskiej wersji językowej.
W aplikacji nie zabrakło też funkcji graficznej rezerwacji miejsc, która umożliwia wybór konkretnego miejsca ze schematu pociągu. Funkcja ta dotyczy obecnie elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych, a na początku marca użytkownicy aplikacji zyskali także możliwość graficznej rezerwacji miejsc w wybranych składach wagonowych Express InterCity. Na grafice możemy wybrać rodzaj wagonu, miejsce oraz sprawdzić kierunek jazdy pociągu. W aplikacji możemy także sprawdzić frekwencję w pociągu, co pozwala zobaczyć, jak popularne jest interesujące nas połączenie.
Za bilety podróżni mogą zapłacić kartą, a także nowoczesnymi metodami płatności – Google Pay oraz BLIK-iem. Niedługo możliwe będą także płatności za pomocą Apple Pay. Aplikacja jest połączona z kontem użytkownika w systemie e-IC, co oferuje wygodę użytkowania na różnych urządzeniach i bilety offline. Aplikację można zabezpieczyć kodem PIN, a zamiast za każdym razem wpisywać kod podróżni mogą szybko i wygodnie zalogować się za pomocą danych biometrycznych. W zależności preferencji użytkownika, logowanie może odbywać się bez kodu PIN.
Zakup biletu zakończony jest monitem o powodzeniu transakcji, na którym podróżni znajdą też informacje o prognozie pogody w dniu podróży. W aplikacji znajduje się również funkcja zmiany imienia i nazwiska, dzięki czemu w wypadku literówki w danych będzie można dokonać szybkiej korekty bez konieczności zwracania biletu.
Dzięki modułowi mWARs, w pociągach z wagonem restauracyjnym, podróżni mogą zamówić posiłek nie wstając z fotela. Wybraną potrawę lub napój obsługa dostarczy do miejsca pasażera. Dodatkowo w aplikacji każdy podróżny znajdzie informację o śladzie węglowym jaki wygeneruje podróż w porównaniu do innych środków transportu.
Systematycznie wprowadzane są kolejne aktualizacje, a wraz z nimi rozszerzana jest funkcjonalność aplikacji. W kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia jak m.in. funkcja metastacji, możliwość pobrania biletu w formacie PDF, udostępnienia go innej osobie, płatności za pomocą Apple Pay, sprzedaż biletów międzynarodowych czy możliwość dodania biletu do kalendarza. W niedalekiej przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach oraz umożliwi zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji oraz udział w offsecie ekologicznym.