Goście z Włoch zabrali nas w podróż. Oto jak wygląda prawdziwe Dolce Vita

Dodano:
Włochy
Włochy Źródło:Shutterstock
Włoskie regiony różnią się od siebie w znacznym stopniu. Włosi niezależnie od tego, z którego pochodzą, zawsze są w stanie atrakcyjnie przedstawić to, co najpiękniejsze w ich kraju. Kilka dni temu przybyli do Polski, by zaprosić nas na wyjątkowe spotkaniu typu Dolce Vita. Dzięki niemu mogliśmy się poczuć jak na wakacjach w Garda Trentino.

Rodzinna atmosfera, wakacyjny klimat, regionalna kuchnia i ciekawe atrakcje – to i wiele więcej czekało na nas podczas spotkania Dolce Vita w stylu Garda Trentino. W jednej z warszawskich dzielnic stworzono prawdziwe Włochy, z których absolutnie nie chciało się wychodzić. Wszystko zamknięto w niewielkiej przestrzeni, we wnętrzu wypełnionym kwiatami, cudownymi zapachami i przepysznym jedzeniem. Bez ruszania się z Polski mieliśmy okazję odwiedzić najciekawsze zakątki regionu Garda i poznać tamtejsze atrakcje. Ze wszystkim zapoznawali nas tamtejsi goście. Wśród nich byli nie tylko rodowici Włosi.

Spotkanie Dolce Vita w stylu Garda Trentino

Tak wygląda włoskie Dolce Vita

Na spotkaniu Dolce Vita w stylu Garda Trentino mieliśmy okazję spotkać wielu fascynujących gości. Ciekawostkami dotyczącymi włoskiego regionu podzielił się m.in. General Manager regionu Garda Trentino Oskar Schwazer oraz kucharz Sebastian Sartorelli. Furorę na miejscu zrobił jeden z wybitnych Polaków, czyli Czesław Lang – polski kolarz torowy i szosowy, który niegdyś zdobył tytuł wicemistrza olimpijskiego – okazało się, że zna Gardę jak własną kieszeń, a do tego ma tam mnóstwo przyjaciół.

Wszystko rozpoczęło się 10 maja w warszawskim ArtBistro. Tego jednego dnia restauracja zamieniła się w prawdziwą włoską świątynię. Już na wstępie można było zauważyć stoły zastawione wyjątkowymi przekąskami oraz specjalnie nakryte miejsca, przy których wszyscy wspólnie zjedliśmy kolację. Mieliśmy okazję nie tylko dogłębnie zapoznać się z regionem Garda, ale również brać udział w degustacjach włoskiej oliwy i wina. Ponadto nie zabrakło aktywności sportowych – ochotnicy mieli szansę zmierzyć się z wybitnym kolarzem i pojeździć na specjalnie przygotowanych rowerach. Jeden z uczestników wydarzenia liczył czas i sprawdzał, kto będzie lepszy.

Rowerowe wyzwanie. Czesław Lang

Podczas specjalnie przygotowanej prezentacji zobaczyliśmy filmy i spoty reklamowe dotyczące włoskiej Gardy. Dzięki wielu przemówieniom dowiedzieliśmy się m.in. że mowa o uroczym miejscu przy największym i najczystszym jeziorze tego kraju Lago di Garda położonym w północnych Włoszech. Wszystko to znajduje się pomiędzy przepięknymi górami, gdzie można spędzać aktywne wakacje przez cały rok. Turyści mają szansę uprawiać tam wiele dyscyplin sportowych – to region idealny m.in. dla miłośników kolarstwa, biegów, wspinaczek czy pływania. Ze względu na szeroki wachlarz atrakcji idealnie będą się tam bawić całe rodziny z dziećmi. Jak się okazuje, Włosi przyciągają również kuchnią.

Spotkanie Dolce Vita w stylu Garda Trentino

Garda = pyszne jedzenie

Turyści wybierający się do regionu Garda mają okazję skosztować wysokiej jakości lokalnych produktów. Goście z Włoch zabrali ze sobą do Warszawy regionalne przysmaki oraz lokalnego kucharza. Mężczyzna przygotował dla nas m.in. ravioli z mniszkiem lekarskim, policzek cielęcy w sosie „Rebo” oraz czekoladowy deser z owocami. Ponadto kuszono nas kącikiem Berkel z wędlinami i serami.

Okazuje się, że każdy, kto odwiedza Gardę, koniecznie powinien spróbować Carne Salada, czyli solonego mięsa, Molche – pasty z oliwek, a do tego serów Misonet, Maso Pisoni oraz Trentingrana. Wszystko to najlepiej smakuje z miodem Ca'de Mel i musztardą z gospodarstw rolnych sant'Antonio. Przekąski nie tylko świetnie smakują, ale również wyjątkowo wyglądają.

Włoskie jedzenieWłoskie szynki

To trzeba wiedzieć o włoskim regionie Garda

Garda to region położony na północy Włoch przy ogromnym jeziorze Lago di Garda. W okolicy mamy też góry i dużo zieleni. Miejsce co roku odwiedzane jest przez tysiące turystów z całego świata. Już po obejrzeniu kilku zdjęć można mieć pewność, że będąc tam, wypoczniemy wśród przepięknych widoków i w otoczeniu bujnej roślinności. Cechą charakterystyczną regionu jest jego doskonałe przystosowanie do uprawiania aktywności fizycznych. Włoscy goście zwracali uwagę m.in. na kolarstwo, wspinaczki, sporty wodne jak żeglarstwo, surfowanie czy kajakarstwo.

Do najważniejszych i najatrakcyjniejszych miejscowości zaliczymy m.in. Arco, tzw. stolicę wspinaczek, hitem jest też Torbole-Nago – niebo dla miłośników windsurfingu oraz artystyczna okolica, czyli Tenno. Osobom, które w szczególności cenią sobie zielone tereny, polecana jest Vallie di Ledro, zaś najpiękniejsze krajobrazy zobaczymy m.in. w Comano. Szczególne wrażenie na turystach może zrobić też dolina jezior i duchów, czyli Valle dei Laghi.

Mapa Garda

Turyści zakochają się w Garda Trentino. Ten Polak to potwierdza

Jak już wspominaliśmy wcześniej, jednym z gości włoskiego spotkania Dolce Vita w stylu Garda Trentino był przyjaciel tamtejszego regionu i sportowiec Czesław Lang. Mężczyzna zdradził, że już dawno zakochał się w tamtym miejscu i ma w nim nawet swój dom. – Mój związek z Trentino jest bardzo długi, ponieważ w latach 80. podpisałem kontrakt zawodowy, gdy zdobyłem mistrzostwo olimpijskie, dało mi to przepustkę do tego, żeby wyjechać do Włoch jako pierwszy kolarz z bloku wschodniego. Na początek była Toskania, jednak później przeniosłem się nad Lago di Garda i pokochałem to miejsce, mieszkałem tam ponad 15 lat i to jest moja druga ojczyzna.

Zawodowy kolarz dodał, że zna na miejscu wszystkie popularne drogi i tysiące razy przemierzał je własnym rowerem, robiąc ponad 200 km treningu między górami i balatonami. Dodał, że spełnił nie tylko swoje marzenie, ale również wielu Polaków. Na koniec zapewnił, że w regionie Trentino turyści odnajdą prawdziwy raj, zwłaszcza jeśli kochają góry i lubią aktywne spędzanie czasu.– Jest to przepiękne miejsce, myślę, że osoby, które przyjeżdżają, znajdują tam wszystko – przestrzeń na rower, narty, wodę. Furorę robią przepiękne krajobrazy i jedzenie, mogę z czystym sumieniem polecić – to słowa, które usłyszeliśmy na sam koniec.

Czytaj też:
To będzie hit cenowy tegorocznych wakacji. Tanio i luksusowo
Dzięki tym sztuczkom oszczędzisz na podróżach. Niektóre budzą wątpliwości