W połowie kwietnia jeden w nowojorskich hoteli poinformował o nowej opcji, jaką zamierza wprowadzić. Aby skusić turystów do przyjazdu do tego kultowego amerykańskiego miasta, marka zamierza rekompensować wizytę, jeśli podczas niej za oknem pojawi się deszcz. Taką innowację testuje obiekt Renwick zlokalizowany na Manhattanie. Chce oferować klientom "gwarancję pogody", czyli zwracać dzienną stawkę za hotel, jeśli w ciągu dnia przez co najmniej dwie godziny między 9:00 a 19:00 będzie padać.
Wygląda na to, że w Polsce podobne rozwiązanie także zostanie wdrożone. Wprowadza je jedno z najpopularniejszych biur podróży, Itaka. Zobaczcie, co zaoferuje, jeśli pogoda za oknem się zepsuje.
Itaka wprowadza ubezpieczenie od deszczu
Itaka jako pierwszy polski touroperator wprowadza ubezpieczenie od deszczu, gwarantujące rekompensatę za każdy deszczowy dzień wakacji.
Usługa, która powstała we współpracy z polską firmą Climatica Insurance Solutions, jest już dostępna dla klientów Itaki. Dotyczy ona jednak tych, którzy planują podróż do Bułgarii, Egiptu, Grecji, Włoch, Portugalii, Turcji lub Hiszpanii.
Za każdy deszczowy dzień, zdefiniowany na podstawie ustalonych kryteriów dotyczących minimalnej ilości opadów w ciągu dnia lub godziny, klienci otrzymują rekompensatę w wysokości 250 zł. Kryteria te są mierzone na podstawie danych meteorologicznych dostarczanych przez serwis Accuweather, a koszt ubezpieczenia wynosi od 69 zł za cały wyjazd.
Jak działa ubezpieczenie od deszczu?
Działanie ubezpieczenia jest bardzo proste i nawet nie wymaga zgłaszania roszczenia. Jeśli spełnione zostaną warunki kwalifikujące do rekompensaty, ubezpieczyciel sam skontaktuje się z klientem, by ustalić najdogodniejszą formę wypłaty. Wypłata zlecana jest bezzwłocznie tak, by klient otrzymał pieniądze w ciągu zaledwie 1-2 dni roboczych.
„To nasz kolejny krok w kierunku zapewnienia naszym klientom jak najbardziej satysfakcjonującego doświadczenia podróżniczego. Oferujemy innowacyjne rozwiązania technologiczne (...), więc także ubezpieczenie, które oferujemy jako pierwszy touroperator w Polsce potwierdza, że interesują nas rozwiązania wyznaczające nowe kierunki, wychodzące poza dotychczasowe schematy” – komentuje Piotr Henicz, Wiceprezes ITAKA HOLDINGS.
Czytaj też:
Wakacje w Turcji za 1999 zł. W ofercie all inclusive i kameralny hotelCzytaj też:
Znamy ceny abonamentu Wizz Air. Tyle będziemy płacić za loty