Według najnowszego rankingu Time Out najlepszym miastem na świecie jest Kapsztad. Lider rankingu zmienia się, jeśli pod uwagę weźmiemy tylko opinie ludzi do 30. roku życia. Dla dwudziestoparolatków idealnym kierunkiem jest Bangkok. To właśnie „zetki” i młode pokolenie millenialsów jak nikt inny docenią gwar, otwartość i dostępność cenową wibrującej stolicy Tajlandii. Na drugim miejscu wśród turystów urodzonych po 1995 roku znalazło się australijskie Melbourne.
Młodzi kochają Bangkok
Stolica Tajlandii jest zwykle pierwszym miejscem, do którego udają się turyści po przylocie do tego kraju. Choć istnieje wiele połączeń lotniczych z Europy bezpośrednio na egzotyczne wyspy, największe miasto Królestwa Tajlandii jest miejscem, które trudno sobie odpuścić, szczególnie młodym podróżnikom poszukującym wrażeń.
Obecni 30-latkowie i młodsi idealnie wpasowują się w klimat Bangkoku, co zauważył magazyn Time Out. „Wysoko ocenili stolice Tajlandii pod względem poziomu szczęścia i przystępności cenowej” – napisano w uzasadnieniu. To właśnie łatwość nawiązywania relacji w tym wyjątkowym środowisku była dla turystów głównym kryterium potwierdzającym atrakcyjność Bangkoku.
Australia też przyciąga „zetki”
Tuż za Bangkokiem znalazło się 5-milionowe Melbourne. Choć ceny w australijskiej metropolii są dużo wyższe, na uznanie zasługuje scena artystyczna. „Prawie czterech na pięciu młodych mieszkańców Melbourne określiło swoje miasto jako zróżnicowane i inkluzywne, a imponujące 96 procent pochwaliło jego ofertę kulturalną” – czytamy. Na uwagę zasługuje też wysoka jakość życia, która przyciąga nie tylko podróżników, ale też osoby poszukujące nowego miejsca do życia. '
To właśnie w Melbourne znajduje się „najfajniejsza ulica świata” – High Street wygrało ubiegłoroczne zestawienie Time Out. Wraz z nią na wirtualnym podium stanęły także Hollywood Road w Hongkongu i East Eleventh w Austin.
Czytaj też:
Perły bezpieczeństwa w Europie. Dwa polskie miasta w czołówce rankinguCzytaj też:
Chorwat zachwycony Polską. Zwrócił uwagę na ceny i piękne budynki