Turystka nie została wpuszczona na pokład samolotu TUI. Wszystko przez problem z paszportem

Turystka nie została wpuszczona na pokład samolotu TUI. Wszystko przez problem z paszportem

Dodano: 
Odprawa TUI na lotnisku/zdjęcie poglądowe
Odprawa TUI na lotnisku/zdjęcie poglądowe Źródło: PAP / Peter Steffen
Pracownicy linii lotniczej TUI odmówili 25-letniej turystce wejścia na pokład z powodu lekko uszkodzonego paszportu. Kobieta musiała wydać 6 tysięcy złotych na zakup nowego lotu.

Niewielki ślad w paszporcie przekreślił szanse brytyjskiej turystki na wymarzone wakacje. 25-letnia Laila zakupiła wakacje last minute do Meksyku, jednak ostatecznie nie mogła z nich skorzystać. Wszystko przez plamę na paszporcie, którą odkryli pracownicy TUI przy odprawie. Kobiecie udało się wylecieć inną linią lotniczą, jednak straciła ponad 6 tysięcy złotych na kolejne bilety. Turystka zażądała zwrotu od przewoźnika, który nie wpuścił jej na pokład.

Turystka niewpuszczona do samolotu TUI

25-letnia Laila z Croydon w południowym Londynie zarezerwowała wyjątkowo atrakcyjną ofertę wakacji w Meksyku. Za tygodniowy urlop z siostrą w Cancún organizowany przez biuro podróży TUI zapłaciła tysiąc funtów za osobę. Niestety, pierwsze problemy spotkały ją już na lotnisku w Gatwick. Kiedy podała swój paszport do kontroli podczas nadania bagażu, obsługa zauważyła na nim drobną skazę. Pomimo że kobieta regularnie podróżuje posługując się tym dokumentem, a dzień wcześniej wróciła z Maroka, odmówiono jej możliwości wejścia na pokład samolotu. „To był bardzo mała plama, mała rysa po prawej stronie kartki, ale trzeba się bardzo uważnie przyjrzeć, żeby ją zobaczyć. Nawet nie zauważyłam, dopóki nie zwrócono mi uwagi” – relacjonuje poszkodowana. „Powiedzieli, że w Meksyku panuje bardzo rygorystyczna kontrola paszportowa, więc mogę nie zostać wpuszczona do kraju” – dodaje.

facebook

Kobieta zażądała zwrotu pieniędzy

W obliczu nieprzewidzianego zdarzenia turystka była zmuszona do nadszarpnięcia swojego budżetu i zakupienia biletów lotniczych w British Airways, których samolot odlatywał do Cancún jeszcze tego samego dnia. Kobieta przeznaczyła na ten cel dodatkowe 1200 funtów (około 6 tysięcy złotych). Podczas podróży z nowym przewoźnikiem nie zwrócono uwagi na jej paszport – ani podczas odprawy na lotnisku w Londynie, ani po przylocie do Meksyku. Po powrocie z wakacji podróżna zażądała od TUI zwrotu pieniędzy za niezrealizowany lot. Choć linia lotnicza początkowo opierała się, ostatecznie przyznała kobiecie odszkodowanie. Taka sytuacja może przytrafić się każdemu. Pod koniec marca ze względu na wygląd paszportu inna turystka nie została wpuszczona na wyspę Bali.

Czytaj też:
Kolejne lotnisko w Polsce wprowadza rewolucyjną usługę. Ekspresowo wyrobimy paszport tymczasowy
Czytaj też:
Przełomowa decyzja Chin wobec Polski. Zapadła po rozmowach z Andrzejem Dudą

Opracowała:
Źródło: The Independent