W tym kraju psy pracują na swoje utrzymanie. W ciągu dnia zabawiają turystów

W tym kraju psy pracują na swoje utrzymanie. W ciągu dnia zabawiają turystów

Dodano: 
Pies i kot w kawiarni
Pies i kot w kawiarni Źródło: Shutterstock / Inspired By Maps
Tutaj psy, zamiast wylegiwać się na kanapie, zarabiają na swoje przekąski. Biznes psich kawiarni w tym kraju jest tak popularny, że właściciele decydują się wysłać swoje czworonogi do pracy.

Pies pracujący zwykle kojarzy się z czworonogiem zatrudnionym na lotnisku, w policji, albo jako opiekun osoby z niepełnosprawnością. Coraz więcej pupili zostaje wysłanych do pracy w turystycznych kawiarniach. To zjawisko popularne jest szczególnie w krajach azjatyckich, a przede wszystkim w Chinach, gdzie „dog-cafe” całkowicie zawojowały rynek gastronomii. „Moim zdaniem to tak, jakby rodzice wysyłali dzieci do szkoły” – uważa 27-letnia właścicielka 2-letniego Samojeda, który na pół etatu pracuje w psiej kawiarni w Fuzhou.

Wstają rano i chodzą do pracy

Kawiarnie ze zwierzętami to olbrzymi biznes w Chinach, Korei Południowej, Japonii czy Tajlandii. W azjatyckich kawiarniach spotkamy nie tylko psy, ale także koty, papugi, króliki czy nawet kapibary. Właściciele uroczych lokali pozwalają gościom bawić się, a czasem nawet karmić swoich podopiecznych. Podobne miejsca w ostatnich latach zostały otwarte także w Polsce i choć nierzadko mierzą się z krytyką zaniepokojonych środowisk prozwierzęcych, zyskują popularność zarówno wśród mieszkańców jak i turystów. Zwierzęta zwykle są własnością samych właścicieli obiektów. W Azji bardzo często są jednak zatrudniane na castingach, a za interakcje z gośćmi zarabiają własne pieniądze.

Tak żyje 2-letni Samojed o imieniu OK, który codziennie rano na kilka godzin wychodzi do pracy. „Wysłanie OK do kawiarni to sytuacja korzystna dla obu stron. Będzie mógł bawić się z innymi psami i nie będzie czuł się taka samotny” – uważa jego właścicielka. Jednocześnie kobieta może zaoszczędzić pieniądze na klimatyzacji, którą musi zostawiać włączoną dla psa w gorących miesiącach. Właścicielka porównuje pracę swojego psa do wysyłania dziecka do szkoły.

Nowy trend w Chinach

„W 2023 roku w kraju działało ponad 4000 firm zajmujących się kawiarniami dla kotów” – czytamy. To zjawisko zaczyna być w Chinach nazywane trendem „Zhengmaotiaoqian”, które w wolnym tłumaczeniu oznacza „zarabiaj pieniądze na przekąski”. Jak podaje CNN, zarabianie na psach może wiązać się z tym, że wkrótce w Państwie Środka będzie więcej zwierząt domowych niż dzieci.

Czytaj też:
Azjatycki kraj znosi wizy. Turyści musza spełnić jeden warunek
Czytaj też:
Czy pies może podróżować samolotem? Zdradzamy, które linie akceptują zwierzęta i gdzie najczęściej podróżują nasze psy

Opracowała:
Źródło: CNN