Intercity ma konkurencję i to nie tylko za sprawą coraz odważniej wkraczających do Polski przewoźników zagranicznych. Hegemonii polskiego giganta mogą zagrozić także krajowi operatorzy, którzy teraz zabiegają także o dalekobieżne trasy. Koleje Dolnośląskie, po ogłoszeniu kolejnej edycji letnich przejazdów z Wrocławia do Świnoujścia pociągiem KD Premium Nadmorski, teraz potwierdziły uruchomienie trasy do Warszawy.
Z Wrocławia do Warszawy Kolejami Dolnośląskimi
Po kilku miesiącach intensywnych prac nad uruchomieniem połączenia w końcu mamy oficjalne stanowisko. Koleje Dolnośląskie naprawdę pojadą do Warszawy i to jeszcze w tym roku. Urząd Transportu Kolejowego wyraził zgodę, by regionalny przewoźnik operował na tej popularnej, dalekobieżnej trasie od grudnia. To drugie, po trasie do Świnoujścia, tak długie połączenie w rozkładzie dolnośląskiej linii kolejowej. KD może tym samym realnie zagrozić Intercity i to nie tylko z powodu niższych cen. „Możliwe, że będziemy najszybsi na rynku” – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich w rozmowie z Gazetą Wyborczą.
Szybko i tanio
Pociągi, które będą jeździć do stolicy przez Leszno i Poznań, mogą okazać się zdecydowanie szybsze niż pociągi IC i prawie tak szybkie jak Pendolino, pokonujące ten odcinek w 3 godziny i 49 minut. Według wstępnego rozkładu jazdy, odjazd z Wrocławia zaplanowany został o godz. 9:40, a przyjazd do Warszawy Centralnej o 13:35. W drugą stronę pociąg będzie wyruszał o 17:15, by dotrzeć do stolicy Dolnego Śląska o godzinie 21:10. Połączenie będzie realizowane zarówno we wszystkie dni robocze jak i w weekendy i święta. Znalezienie miejsca siedzącego w gorącym sezonie wakacyjnym będzie więc dużo prostsze.
Przyszłych pasażerów do wyboru tego przewoźnika mogą skusić także ceny przejazdów, które, jak podaje Rynek Kolejowy, najprawdopodobniej będą nieco niższe od tych oferowanych w PKP Intercity. Szczegóły dotyczące kosztów podróży nie są jednak jeszcze znane.
Czytaj też:
Pociągi do wakacyjnego kurortu wracają. Polacy uwielbiają tu wypoczywaćCzytaj też:
To najdłuższy wiadukt kolejowy w Polsce. Robi piorunujące wrażenie